08.05.2020 - 06:00
Durant dècades, Karsunke (Barcelona, 1946 -2020) ha estat vinculada a l’Agrupació de Colles de Geganteres de Catalunya, formant part de la primera Junta Directiva (1985 – 1989) i del Consell de Redacció de la revista Gegants durant gairebé vint anys. Encara en l’àmbit de la cultura popular, va tenir un paper transcendental en la constitució de l’Associació Cultural Joan Amades, impulsada l’any 1995 juntament amb Consol Mallofré.
En l’elaboració del disseny d’en Treball i Na Cutura, Karsunke va voler simbolitzar els valors que considerava que definien Catalunya. Els vestits remeten a la producció cultural i artística -el gòtic, el modernisme, les sardanes, la bijuteria, la germanor entre els catalans d’una banda i l’altra dels Pirineus – i a l’activitat econòmica -comercial, ramadera, agrícola, financera- del país. Mentre que la geganta (rossa) ens remet al passat nòrdic dels antics pobladors de Catalunya, el gegant reflecteix les influències que la comunitat musulmana (simbolitzada en la barba) i hebrea (en el nas aguilenc) han deixat al Principat. Les figures van ser construïdes gràcies a la col·laboració de moltes persones, sobretot la del constructor solsoní Manel Casserres i de Maria Dolors Bas com a responsable dels brodats.
Llegeix l’article sencer a Tornaveu fent clic aquí