Detingut l’home que ha amenaçat amb una matança als centres escolars de la Foia de Bunyol

  • Arran de les amenaces, s'han suspès les classes a Xiva, Bunyol, Iàtova i Setaigües i més municipis

VilaWeb
Fotografia: Ajuntament de Iàtova
27.02.2025 - 09:57
Actualització: 27.02.2025 - 11:59
00:00
00:00

La Guàrdia Civil ha detingut l’autor dels correus electrònics amb amenaces de mort al personal i els alumnes d’uns quants centres escolars de la Foia de Bunyol, tal com ha confirmat la delegada del govern espanyol, Pilar Bernabé. Arran dels missatges amenaçadors, s’han suspès les classes a Xiva, Bunyol, Iàtova i Setaigües. Els correus s’han enviat directament als centres escolars, que han avisat la Guàrdia Civil. Als missatges, l’home deia que tenia la intenció de matar “tantes persones com fos possible” i també alertava de la col·locació d’artefactes explosius. Agents de la Guàrdia Civil s’han desplaçat a tots els centres educatius amenaçats per cercar si realment hi havia explosius.

A més dels municipis assenyalats, també s’han suspès les classes de manera preventiva a més viles de la comarca, com Xest, Godelleta, o de fora, com Torís (Ribera Alta). En declaracions a À Punt, el batlle de Torís, Ismael Corella, ha confirmat que a hores d’ara la majoria de pares s’havien endut els xiquets cap a casa. Ha dit que la Guàrdia Civil no li havia facilitat cap dada de l’autor dels missatges i que encara ho investigaven. Ha dit que tot indicava que la situació no es complicaria, però que s’havia d’actuar amb prevenció, i ha lamentat “el mareig que suposa”.

Segons que publica Levante-EMV, l’home ha donat el seu nom i es reivindicava com a membre del grup pedòfil 764. L’home, resident a Torís, és conegut per la Guàrdia Civil i té una malaltia psiquiàtrica. Malgrat els dubtes sobre l’amenaça, la Guàrdia Civil li ha donat veracitat fins que no s’hagi confirmat el contrari.

Desallotjaments dels centres

A Bunyol, la Guàrdia Civil i la policia local han començat el desallotjament dels tres centres escolars i l’institut. A Iàtova, ja s’han evacuat el centre de primària i l’escola infantil. El batlle de la localitat, Miguel Tórtola, ha explicat que entre les 8.30 i les 8.45 han rebut l’avís del quarter de la Guàrdia Civil de Bunyol i han decidit de tancar els centres per a garantir la seguretat dels infants i del professorat.

A Iàtova, els pares han estat avisats per WhatsApp perquè recollissin els fills i han respost de seguida. “Ho han entès perfectament: calia treure’ls d’allí per si de cas”, ha dit el batlle.

Els dos centres del municipi han estat revisats per agents de la Guàrdia Civil amb el conserge, i “tot és en ordre”, segons Tórtola. A més, ha explicat que ha rebut una trucada de la subdelegació del govern espanyol en què li han dit que treballaven en la identificació de l’home i que ja tenien “bastant clar” qui era.

Els ajuntaments han anunciat a les xarxes socials la suspensió de les classes arran de la informació de la Guàrdia Civil, que alertava d’un risc per a la seguretat dels alumnes i el professorat. Han afegit que al llarg del dia s’informarà si demà es reprenen les classes.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678910
dldtdcdjdvdsdg
301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678910
Fer-me'n subscriptor