Gran expectació a Austràlia per l’aterratge de l’avió de transport més gran del món

  • L'Antónov An-225, de fabricació ucraïnesa, fa 84 metres de llargada i pesa sis-centes tones

VilaWeb

Redacció

13.05.2016 - 22:00
Actualització: 14.05.2016 - 09:35

Poques vegades l’aterratge d’un avió pot generar una expectació com la que hi ha avui a l’Aeroport de Perth. Milers de persones esperen en aquesta ciutat de la costa oest australiana l’arribada de l’Antónov An-225, l’avió de transport més gran del món: amb una llargada de 84 metres i una distància entre extrems d’ala i ala de 88,4 metres, pesa sis-centes tones i és dotat de sis motors i quaranta-dues rodes.

El 10 de maig va sortir (vídeo) d’un aeròdrom pròxim a Kíev (Ucraïna) cap a Praga (Txèquia), on va carregar a la seva immensa bodega un generador elèctric de cent disset tones per a una companyia minera d’Austràlia (vídeo i fotos). Després de tres escales tècniques al Turcmenistan, l’Índia i Indonèsia, aquest gegant volador té previst d’aterrar a Perth demà cap a les deu del matí.

La presència per primera vegada d’un Antónov An-225 a Austràlia ha aixecat una gran expectació entre els afeccionats de l’aviació australians. Les autoritats n’esperen no pas menys de cinquanta mil, una xifra a la qual només es va acostar l’aterratge de l’avió supersònic Concorde la dècada del 1980 a l’illa continent. L’aeroport de Perth ha preparat tota una sèrie d’esdeveniments per a rebre el colós aeri, que s’estarà a la pista fins el dia 17.

I no n’hi per a menys: en declaracions a la premsa, el president de l’Associació d’Aviació d’Austràlia Occidental, David Eyre, considera que serà l’única vegada que es podrà veure aquest avió que necessita repostar cada quatre mil quilòmetres al país: ‘És una oportunitat única a la vida i per això hi ha tanta expectació.’

L’Antónov An-225, conegut també com a ‘Mria’ (‘somni, inspiració’, en ucraïnès), fou dissenyat durant els últims temps de la Unió Soviètica per a transportar coets i transbordadors espacials. Actualment es fa servir, en l’àmbit comercial, per transportar càrregues de grans dimensions amb l’únic aparell operatiu que hi ha. Per això és difícil de veure’l aterrar o envolar-se en aeroports.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor