17.11.2023 - 15:32
|
Actualització: 17.11.2023 - 16:42
El secretari general d’Infrastructures del Ministeri de Transports espanyol, Xavier Flores, ha explicat que el govern espanyol i el francès negocien d’establir subvencions per als cànons que els operadors han d’abonar per travessar el túnel del Pertús. En la seva intervenció en la X edició de la trobada sobre el corredor mediterrani organitzada pel diari Expansión, Flores ha comentat que l’objectiu és que aquest tram pugui estar subvencionat per al transport de mercaderies.
Flores ha assenyalat que el govern espanyol i el francès treballen en un conveni per aconseguir materialitzar la subvenció d’aquests cànons en el tram del túnel. Actualment, els governs espanyol i francès ofereixen bonificacions d’aproximadament el 85% perquè els trens de mercaderies circulin per les seves xarxes però no en el tram del túnel del Pertús, que gestionen els dos estats a parts iguals sense subvencions per als operadors. El secretari general espanyol considera que en aquest punt la infrastructura francesa és d’una “més que evident fragilitat i vulnerabilitat”, que es pot veure intensificada per la pujada del nivell de la mar a conseqüència del canvi climàtic. Flores ha destacat, d’altra banda, la necessitat que l’opció de pujar les mercaderies al tren sigui competitiva per a les empreses.
Flores també ha anunciat que aquesta setmana el Ministeri de Transports espanyol ha licitat el projecte dels accessos viaris del Port de Barcelona, després d’haver-ho fet també fa uns dies en cas dels accessos ferroviaris per un import de 12,2 milions d’euros. En aquest cas, seran 2,9 milions d’euros i inclourà la redacció del projecte de l’autovia B-21 en el tram d’enllaç de Cornellà i l’Hospitalet de Llobregat.
El projecte va a càrrec de la Direcció General de Carreteres i comprèn un eix d’aproximadament un quilòmetre entre el nord-oest de Cornellà de Llobregat, amb l’ampliació de la plataforma de l’A-2, fins al quilòmetre 0,510 de l’eix principal de nova autovia d’accés. Alguns dels treballs previstos són l’ampliació de l’A-2, la demolició i reposició d’un pas superior sobre l’A-2, l’ampliació de sis estructures i l’execució de tres més. També es reposaran camins de servei i s’allargaran les obres de drenatge existents. El projecte es va desencallar el 2020 després de la signatura dels protocols entre la Generalitat, el Port de Barcelona, Adif, el Ministeri i Port de l’estat espanyol.