Els governs espanyol i francès negocien subvencions en el transport de mercaderies al túnel del Pertús

  • Ara com ara, al túnel del Pertús no hi ha cap mena de bonificació ni subvenció

VilaWeb

ACN

17.11.2023 - 15:32
Actualització: 17.11.2023 - 16:42

El secretari general d’Infrastructures del Ministeri de Transports espanyol, Xavier Flores, ha explicat que el govern espanyol i el francès negocien d’establir subvencions per als cànons que els operadors han d’abonar per travessar el túnel del Pertús. En la seva intervenció en la X edició de la trobada sobre el corredor mediterrani organitzada pel diari Expansión, Flores ha comentat que l’objectiu és que aquest tram pugui estar subvencionat per al transport de mercaderies.

Flores ha assenyalat que el govern espanyol i el francès treballen en un conveni per aconseguir materialitzar la subvenció d’aquests cànons en el tram del túnel. Actualment, els governs espanyol i francès ofereixen bonificacions d’aproximadament el 85% perquè els trens de mercaderies circulin per les seves xarxes però no en el tram del túnel del Pertús, que gestionen els dos estats a parts iguals sense subvencions per als operadors. El secretari general espanyol considera que en aquest punt la infrastructura francesa és d’una “més que evident fragilitat i vulnerabilitat”, que es pot veure intensificada per la pujada del nivell de la mar a conseqüència del canvi climàtic. Flores ha destacat, d’altra banda, la necessitat que l’opció de pujar les mercaderies al tren sigui competitiva per a les empreses.

Flores també ha anunciat que aquesta setmana el Ministeri de Transports espanyol ha licitat el projecte dels accessos viaris del Port de Barcelona, després d’haver-ho fet també fa uns dies en cas dels accessos ferroviaris per un import de 12,2 milions d’euros. En aquest cas, seran 2,9 milions d’euros i inclourà la redacció del projecte de l’autovia B-21 en el tram d’enllaç de Cornellà i l’Hospitalet de Llobregat.

El projecte va a càrrec de la Direcció General de Carreteres i comprèn un eix d’aproximadament un quilòmetre entre el nord-oest de Cornellà de Llobregat, amb l’ampliació de la plataforma de l’A-2, fins al quilòmetre 0,510 de l’eix principal de nova autovia d’accés. Alguns dels treballs previstos són l’ampliació de l’A-2, la demolició i reposició d’un pas superior sobre l’A-2, l’ampliació de sis estructures i l’execució de tres més. També es reposaran camins de servei i s’allargaran les obres de drenatge existents.  El projecte es va desencallar el 2020 després de la signatura dels protocols entre la Generalitat, el Port de Barcelona, Adif, el Ministeri i Port de l’estat espanyol.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor