18.05.2017 - 14:15
|
Actualització: 18.05.2017 - 15:02
La Generalitat Valenciana i els ajuntaments al voltant de l’AP7 han acordat d’ampliar el seu front comú per l’alliberament i gratuïtat de l’autopista als agents econòmics, societat civil i universitats. Així ho ha explicat en conferència de premsa la consellera d’Habitatge i Obres Públiques, María José Salvador, després de la reunió que ha mantingut amb batlles, batllesses i representants municipals de 22 ajuntaments del País Valencià. Salvador ha assenyalat que igual que amb la reclamació del Corredor Mediterrani s’ha arribat a un gran consens transversal en favor de la infraestructura la reivindicació d’una AP7 lliure i gratuïta a partir del 31 de desembre del 2019, quan venç la concessió, s’ha de visibilitzar amb una gran cimera per exigir l’alliberament i gratuïtat d’aquest eix viari que vertebra el territori de nord a sud.
Així mateix, la consellera ha exposat que davant la manca de planificació del ministeri de Foment a dos anys del final de la concessió els ajuntaments i la Generalitat Valenciana estan preparant un document sobre les actuacions i accessos necessaris dels municipis amb l’autopista. ‘És important unir-nos, cohesionar-nos i marca full de ruta comú perquè quan un conseller o un president de la Generalitat Valenciana s’adreça al govern d’Espanya si la seva reivindicació ve acompanyada pel territori, pels alcaldes, agents econòmics i socials, té més força’, ha dit la consellera.
Salvador ha recordat les nombroses mocions unànimes que hi ha hagut en ajuntaments arreu del País Valencià reclamant l’alliberament i gratuïtat de la infraestructura a partir del 2020 i ha advertit que el seu govern no acceptarà cap peatge a l’ombra. La consellera ha remarcat que amb l’AP7 alliberada es resolen moltes de les circumval·lacions en projecte, variants o ampliacions de vies com la connexió entre la CV10 i l’Hospitalet de l’Infant i ha indicat que davant l’actitud passiva del ministeri el seu departament i els ajuntaments tenen una actitud proactiva, per fer la feina de planificació que ells no fan.
Durant la conferència de premsa també ha intervingut la batllessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, que ha remarcat la necessitat de vertebrar el territori a través de l’AP7 perquè els ciutadans tinguin un futur així com la gratuïtat de l’autopista. En una línia semblant, la batllessa de Gandia, Diana Morant, ha incidit en els problemes de connectivitat de les empreses radicades a la comarca de la Safor amb els problemes dels vials cap al sud i ha reclamat urgència al ministeri de Foment per resoldre les connexions. El batlle de Xàbia (Marina Alta), José F. Chulvi, ha posat l’èmfasi en el consens que s’ha aconseguit entre diferents ajuntaments sobre l’AP7 i ha afegit que als municipis de la seva comarca se senten igual de lluny de València que d’Alacant: ‘Quan ens haurien de sentir igual d’aprop.’