05.10.2023 - 19:16
|
Actualització: 05.10.2023 - 19:17
Els departaments d’educació i d’igualtat i feminismes han obert un procés participatiu per a construir un model consensuat d’educació sexual a les escoles i instituts. En el procés hi intervindrà la comunitat educativa, acadèmics i entitats feministes i LGBTI+.
S’espera que a finals del segon trimestre d’aquest curs es disposi de la proposta final i es generin els recursos pedagògics per a ser aplicats a les aules. Les conselleres d’Educació, Anna Simó, i d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ho han explicat aquest matí en la cloenda de la primera Jornada de Coeducació. Simó ha explicat que el procés participatiu servirà per a establir allò que s’espera de l’escola en aquest àmbit. En aquest sentit, ha advertit que l’escola sola no podrà i ha subratllat que caldrà la implicació de tota la societat.
Per la seva banda, Verge ha assegurat que la coeducació ha de ser la palanca de canvi de la “transformació feminista“, que permeti assolir una societat més lliure i més justa i ha destacat el seu potencial per a acabar amb els estereotips i rols de gènere i també per a prevenir les violències masclistes i LGBTI-fòbiques. A més, ha subratllat la importància de proporcionar una educació sexual integral per establir relacions socials i sexo-afectives basades en el respecte, el consentiment i el plaer mutu.
La jornada de formació s’ha adreçat a docents i equips directius de centres educatius, per tal d’analitzar els principals reptes en matèria de coeducació i posar a l’abast del professorat recursos i bones pràctiques en aquest àmbit.