15.01.2019 - 13:29
|
Actualització: 15.01.2019 - 13:45
El consell executiu ha aprovat un nou model de relació entre el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i l’administració de la Generalitat i el seu sector públic amb l’objectiu que sigui ‘més àgil i eficient’. Aquest nou acord, que substitueix el sistema que ha funcionat durant els últims 5 anys, permetrà agilitzar la tramitació administrativa i la gestió de la tresoreria, i suposarà una millora en la planificació dels projectes TIC i de transformació digital dels departaments i organismes. El govern també preveu una major eficàcia en la gestió del pagament a proveïdors TIC del CTTI.
El CTTI és l’empresa pública que integra tots els serveis informàtic i de telecomunicacions de la Generalitat, més enllà de proveir solucions transversals i adaptades als departaments. Els seus objectius inclouen dissenyar, construir, coordinar i desplegar projectes tecnològics, i fomentar i incorporar la innovació, la dada i la transformació digital.
El nou model inclou un sistema de repercussió de la despesa dels serveis TIC dels diferents departaments i ens del sector públic de la Generalitat basat en els principis de transparència i traçabilitat de totes les despeses. Així, el Govern preveu millorar i fer més eficient la gestió i la governança de les TIC, determinar els compromisos que assumeix cada part i el sistema de seguiment de cada projecte.
A més, arran de l’entrada en vigor de la Llei de contractes del sector públic, s’ha fet una revisió del compliment per part del CTTI per tenir la condició de mitjà propi de l’administració.