24.11.2023 - 11:32
|
Actualització: 24.11.2023 - 11:58
La consellera de Territori, Ester Capella, ha explicat que la Generalitat encarregarà els mesos vinents un estudi per estudiar la construcció d’un segon túnel de FGC entre el Vallès i Barcelona, que enllaçaria Sant Cugat del Vallès i la capital del Principat, i permetria de donar resposta a la futura demanda davant la “saturació” de l’actual infrastructura. En una conferència al Cercle d’Infraestructures, la consellera ha comentat que l’obra tindria un cost de 900 milions d’euros i permetria reduir en uns 15 minuts del trajecte entre Sabadell i Terrassa i la capital catalana. Les dues opcions més probables són un túnel que arribi a Plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf passant per Lesseps.
La consellera també ha explicat que l’estudi tindrà un cost d’uns dos milions d’euros i que entre els terminis de licitació i aprovació tindran uns terminis “no inferiors a dos anys”. El projecte també inclouria un nou intercanviador ferroviari al centre de Barcelona amb FGC, Metro i Rodalies, el que suposarà una “nova porta d’entrada” a la capital des del Vallès, segons que ha destacat la titular de Territori.
A banda de reduir el temps de viatge en un quart d’hora, l’obra suposaria multiplicar per 2,5 la capacitat actual de transport i passar de 60 a 150 milions de viatgers anuals.
La construcció d’un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona ja es va plantejar fa quatre anys en el pla estratègic de FGC fins al 2030 davant l’increment de la demanda en l’actual corredor. Ara, la pràctica recuperació dels viatgers després de la pandèmia i la introducció de 15 nous trens a la línia, fins a arribar als 24 en hora punta, “dona poc marge de millora”, segons la consellera. “La saturació restarà atractiu”, ha advertit.