12.05.2023 - 10:53
|
Actualització: 12.05.2023 - 11:27
La ministra de Transports espanyola, Raquel Sánchez, ha dit en una entrevista a SER Catalunya que la incidència a Gavà que afectava la línia R2 Sud de Rodalia seria resolta a tot estirar el diumenge 21 de maig: “Assumeixo el compromís que a final de la setmana que ve, diumenge, restablirem el servei.” Sánchez també ha dit que les reprovacions del congrés i del senat responien únicament a l’electoralisme d’ERC, a qui ha acusat de pactar amb el PP, el responsable “d’una dècada de desinversió” a Rodalia, per fer prosperar les mocions. Considera que els republicans estan molt nerviosos perquè diu que no tenen projecte ni programa i perquè no saben explicar el caos a les oposicions de la Generalitat.
La ministra també qualifica de curiós que l’Agència Catalana de Consum faci una inspecció a Renfe quan el titular del servei és la Generalitat: “Per tant, és la Generalitat qui ha de garantir un servei adequat per als ciutadans. […] Nosaltres oferirem tota la informació a l’Agència Catalana del Consum, però té traca que no demani la informació al titular del servei, que és la Generalitat mateixa.” Segons Sánchez, l’expedient és un argument més per distreure l’atenció, però diu que ella se centra a resoldre la incidència “més enllà d’aquest joc d’electoralisme d’ERC”.
La ministra també ha dit que feien un esforç extraordinari per resoldre l’avaria de Gavà i recuperar la normalitat de la R2 Sud. També ha promès que a partir de dilluns vinent reforçarien el servei perquè a hores punta del dia hi hagués quatre trens l’hora, fet que ajudaria a tenir la màxima recuperació possible.
Respecte de la causa de l’avaria de Gavà, ha dit que encara en feien l’informe, però que tan bon punt el tinguessin el traslladarien a la Generalitat. “Ens movem encara en terreny de les hipòtesis, i quan tinguem els resultats donarem la informació a la Generalitat com sempre”, ha dit. A més, ha afegit que moltes proves es van destruir en l’incendi posterior a la caiguda de la catenària, però que no semblava que el problema fos el dèficit de la infrastructura, perquè hi havia hagut manteniment. Ha apuntat que malgrat que Renfe havia parlat de la caiguda d’un llamp era una qüestió d’acumulació d’una tempesta elèctrica: “No vol dir que caigui un llamp a la catenària, sinó que hi ha caigut llamps les darreres hores i hi pot haver una acumulació de tensió elèctrica.”