El govern desconfia d’Adif i es vol fer càrrec de la investigació del caos a la R2 Sud

  • "Creiem que, en vista d’informacions contradictòries, la Generalitat ha de poder fer una investigació que doni garanties", ha dit Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infrastructures

VilaWeb

Text

Pol Baraza Curtichs

03.05.2023 - 17:36
Actualització: 03.05.2023 - 19:03

El govern ha instat Adif que sigui la Generalitat de Catalunya la que assumeixi la investigació pel caos que hi ha a la R2 Sud arran d’una avaria a les instal·lacions de Gavà. El secretari de Mobilitat i Infrastructures, Marc Sanglas, ha explicat que hi ha unes quantes versions contradictòries. De resultes d’això, creu que el govern s’ha de fer càrrec de la investigació. “Creiem que davant d’informacions contradictòries, la Generalitat ha de poder fer una investigació que doni garanties”, ha comentat. 

En una atenció als mitjans, Sanglas ha dit que la reunió urgent d’aquesta tarda amb Renfe i Adif ha servit per a valorar la situació i que els han donat explicacions. Ara bé, diu que encara hi ha algun tema que encara no s’ha tancat. “Adif ha de retre comptes al govern”, ha dit.

Alfonso Ruiz, responsable d’Adif, ha explicat que intentaran de solucionar la incidència com més aviat millor. Diu que ara per ara treballem per a detectar les causes de la incidència. En un primer moment, Adif va dir que la incidència fou causada per l’impacte d’un llamp durant la nit del primer de maig contra el quadre elèctric, cosa que hauria enviat una sobrecàrrega de tensió que hauria derivat en l’incendi del quadre de comandament que supervisa el flux ferroviari.

La versió d’Adif es contradiu amb les dades meteorològiques del Meteocat, que descarten que caigués cap llamp a Gavà. Si bé aquella nit es van registrar nombroses tempestes amb descàrrega elèctrica al Principat, al mapa de la xarxa de detecció de descàrregues elèctriques atmosfèriques del Meteocat no en consta cap a Gavà. Preguntat per aquest afer, Ruíz diu que s’ha iniciat una investigació i que esperen tenir un informe definitiu amb anàlisis aviat. “Esperem comptar amb l’informe en els pròxims dies. Hi ha altres hipòtesis obertes”, ha comentat.

La directora de Rodalia Catalunya, Mayte Castillo, ha explicat que treballen per a tenir horaris definitius i que a partir de demà hi hauria servei complementari d’autobusos. Ara per ara circulen tres trens per sentit cada hora i no tenen comptabilitzats quants usuaris s’han vist afectats.

Els usuaris, indignats per les incongruències d’Adif

La incongruència entre el criteri d’Adif i el del Meteocat no han fet sinó afegir llenya a les flames del foc d’uns usuaris ja desgastats per les incidències dels darrers dies.

Feu el favor de dir la veritat als usuaris“, demana un a través de Twitter. “El [llamp] més proper… 25 quilòmetres mar endins davant del port de Barcelona. No cola“, diu un altre. “No haurien d’inventar fake news sobre llamps” rebla un tercer.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor