23.05.2017 - 10:22
MADRID, 23 (EUROPA PRESS)
El ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, presidix este dimarts 23 de maig el ple del Consell Superior de Trànsit, que abordarà les pròximes reformes legislatives per a atallar la sinistralitat en les carreteres i millorar la Seguretat Vial.
En el Ple participen, a més d’organismes i institucions pertanyents a l’administració de l’Estat, l’administració de les comunitats autònomes i la local, organitzacions professionals, econòmiques i socials.
El Consell Superior de Trànsit és un òrgan consultiu i de participació que té com a objectiu impulsar i millorar el trànsit, la seguretat vial i la mobilitat sostenible, així com promoure l’acord i col·laboració entre les diferents administracions públiques i entitats que desenvolupen activitats en l’àmbit de la seguretat vial.
La DGT ja va anunciar el passat 10 de maig durant la Comissió sobre Seguretat Vial i Mobilitat Sostenible que es prendrien mesures de prevenció i vigilància amb la finalitat d’evitar més morts en les carreteres, sobretot de ciclistes. Durant la Comissió, el director de la DGT, Gregorio Serrano, va avançar que entre estes mesures estaria l’eliminació “de manera progressiva” dels exàmens teòrics en paper per a obtindre el permís de conduir, així com la instal·lació d’inhibidors de freqüència per a evitar que els alumnes copien durant les proves.
El passat 16 de maig, el ministre va detallar, durant el Comité de Seguretat Vial, quines serien estes mesures, entre les quals destaca la retirada del permís de conduir a aquells conductors reincidents per delictes d’alcohol i/o drogues.
Així mateix, es va aprovar la redacció d’un Pla Especial per a la vigilància de les conductes perilloses que cometen els conductors pel que fa als ciclistes. També es va acordar reforçar la vigilància de carreteres on hi ha una major presència de ciclistes, en les quals s’incrementaran el nombre de controls per alcohol i drogues, que la DGT preveu que augmenten en 100.000 en el cas dels controls d’alcohol, i en 30.000 de drogues.
Un total de 347 persones han mort en les carreteres espanyoles en el primer quadrimestre de 2017, la qual cosa significa 14 víctimes mortals menys que en el mateix període de l’any anterior (un 3,8 per cent menys). Per contra, el nombre d’accidents, un total de 314, ha augmentat respecte l’any anterior, quan es van registrar 306.
L’any 2016 va tancar amb 1.160 morts en les carreteres espanyoles, la qual cosa va suposar un augment de 29 morts (2,6% més) respecte a la xifra total de l’any 2015, quan 1.131 persones van perdre la vida en les vies del territori espanyol.
MOTERS NO REPRESENTATS
Per la seua banda, la Plataforma Motera per a la Seguretat Vial (PMSV) ha manifestat, en declaracions a Europa Press, la queixa per la seua exclusió d’esta reunió. “No estem representats i tenim dret a estar-ho”, ha lamentat la vicepresidenta de la plataforma, María José Alonso.
Segons assegura, la resposta de la DGT a la petició de la seua participació en el Ple del Consell d’este dimarts és que era “inviable” perquè hi havia “molta massificació”. “No és el nostre problema la massificació”, es defèn la vicepresidenta, que recorda que vé indicat en l’organigrama de la DGT que els qui han de compondre este Consell són els organismes socials, com és el cas de PMSV.
“Pareix que som els últims de la fila en tots costats”, critica la vicepresidenta, que considera que en l’actualitat existix una “pandèmia” anomenada “accidentalitat vial”.
Segons Alonso, només una associació de motoristes forma part d’este Consell, l’Associació Nacional d’empreses del Sector Dues Rodes (ANESDOR), entitat que, al seu juí, representa als fabricants de vehicles de dues rodes, i que representa “només la part econòmica, però no la social” del col·lectiu.
PMSV reclama especialment que es modifique un orde ministerial amb l’objectiu que els sistemes de seguretat en les carreteres siguen integrals. Esta modificació implica la col·locació de sistemes similars als denominats ‘guarda-raïls’, però que siguen instal·lats des del sòl. D’esta manera, segons assegura Alonso, no solament milloraria la protecció dels motoristes, sinó la de “tots els usuaris”.