09.01.2025 - 12:35
|
Actualització: 09.01.2025 - 12:38
La Generalitat ha emès una instrucció que ordena l’eliminació del teletreball entre els subdirectors generals i llocs assimilats orgànicament perquè aquesta modalitat és “difícilment compatible amb la naturalesa i les responsabilitats inherents” en aquests càrrecs. La instrucció ressalta l'”alt grau de responsabilitat estratègica” d’aquests llocs de treball i afegeix que tenen un “impacte directe en l’eficàcia i l’eficiència de les polítiques públiques” perquè són responsables de la planificació, coordinació i execució de les polítiques estratègiques de cada departament. El document, publicat el 7 de gener, dona un termini de quinze dies a les secretaries generals per deixar sense efecte les autoritzacions de teletreball en aquests col·lectius.
La instrucció, signada per la secretària d’Administració i Funció Pública, Alícia Corral, destaca la importància de la “presència efectiva i constant” dels alts càrrecs com a responsables de la supervisió dels equips de treball i el control i organització del personal tècnic i administratiu. Per això, ordena que els secretaris generals, secretaries sectorials i direccions generals i assimilats orgànicament exerceixin la seva feina “exclusivament en règim presencial” i acabin amb el teletreball, un cop superada l’emergència sanitària per la irrupció de la covid-19, aviat farà cinc anys.
Altres arguments que apunta el document són que les subdireccions generals i els llocs assimilats orgànicament representen “l’esglaó professional més alt” de l’administració de la Generalitat i actuen d’enllaç entre els càrrecs polítics i tècnics; i que la presència d’aquests càrrecs al seu lloc de feina és un “element necessari per al bon funcionament dels serveis públics” perquè, afegeix, fomenta el lideratge i la coordinació dels equips de treball, reforça la presa de decisions en temps real, facilita la resolució immediata de possibles conflictes o incidències i la coordinació amb altres òrgans o àrees i “consolida” la representació institucional en reunions.