24.07.2024 - 15:48
|
Actualització: 24.07.2024 - 16:43
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i el president del FC Barcelona, Joan Laporta, han renovat l’acord entre l’Agència Catalana de Turisme i el club blau-grana per a potenciar el posicionament de Catalunya al món, en sintonia amb el model turístic definit en el Compromís nacional per un turisme responsable, segons que ha informat el Departament d’Empresa. Concretament, recull que el turisme tingui un impacte positiu, amb l’arribada desestacionalitzada de visitants, l’augment de la despesa i el repartiment dels fluxos turístics per tot el territori, a més de diversificar l’oferta. A banda, l’acord també inclou incentivar la comercialització a l’exterior i impulsar la imatge de Catalunya com a destinació de negocis de primer ordre.
Totes dues parts han decidit de renovar l’acord després del bon resultat dels anys anteriors i s’han compromès a mantenir-lo fins al 2028. “El Barça és més que un club que ens ajuda a projectar Catalunya, a projectar la identitat catalana al món”, ha dit Torrent, que ha destacat els valors que projecta el club blau-grana vinculats a una història d’èxits, al creixement del futbol femení, a esportistes de referència mundial, a valors i a sentiments.
Per la seva banda, el president del Barça, Joan Laporta, ha dit que amb la renovació de l’acord el club ratificava la voluntat de continuar essent ambaixador de Catalunya al món. “El Barça és un pol d’atracció per a l’economia del país i aquesta entesa permetrà reforçar les sinergies que ja existeixen i crear-ne de noves amb agents socials, culturals i econòmics d’àmbit internacional”, ha afegit. Arran de la col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona, la marca turística Catalunya serà visible en suports gràfics presents a la ronda d’estiu: els polos de passejar dels jugadors i del cos tècnic de l’equip, les tanques en els camps d’entrenament, i el fons de les conferències de premsa del Barça. Es podrà veure a partir del 28 de juliol, quan el conjunt blau-grana sortirà de Barcelona per començar la ronda, fins al 6 d’agost, dia en què es jugarà el darrer partit. A més, com a novetat, es farà difusió de la destinació al mercat nord-americà a Barça One, la nova plataforma en línia del FC Barcelona, durant els dies de la ronda.
Addicionalment, s’organitzaran dues presentacions el 3 d’agost a Nova Jersey, bo i coincidint amb el partit entre el FC Barcelona i el Reial Madrid al MetLife Stadium. Una primera presentació, organitzada per l’ACT, vetllarà per augmentar l’interès per la destinació Catalunya en els àmbits del turisme MICE o de negocis i el vacacional entre agents de viatges i operadors turístics americans. La segona, encapçalada per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa–, mirarà de posicionar Catalunya com a destinació d’inversions del teixit empresarial americà a Catalunya entre grans empreses d’aquell país.