08.06.2016 - 22:00
Google ha esdevingut la marca més valuosa del món. Ha superat Apple en la classificació Brandz Top 100 del 2016, elaborada per la consultora Millward Brown. El valor de la marca és de 229.198 milions de dòlars (201.738 milions d’euros), i això vol dir que ha tingut un augment del 32% respecte de l’any anterior.
En canvi, Apple, amb un descens del 8% en el valor de la marca, ha baixat fins a 228.460 milions de dòlars (201.092 milions d’euros), i ha estat relegada al segon lloc, després d’haver recuperat la primera posició el 2015.
‘La innovació contínua, l’augment dels ingressos procedents de la publicitat i el creixement del negoci del núvol han contribuït que Google substituís Apple al capdavant del rànquing Brandz’, explica la consultora.
En el tercer lloc repeteix Microsoft, que ha crescut d’un 5% en valor de marca, fins a 121.824 milions de dòlars (107.231 milions d’euros). I immediatament darrere ve la companyia de telecomunicacions AT&T, amb 107.387 milions de dòlars (94.523 milions d’euros).
En cinquena posició hi ha Facebook, que entra per primera vegada al grup dels deu millors des del dotzè lloc de l’any passat. Creix d’un 44%, fins a un total de 102.551 milions de dòlars (90.274 milions d’euros), davant de Visa, que recula fins a la sisena posició, amb 100.800 milions dòlars (88.733 milions d’euros), i Amazon, que també és per primera vegada entre els deu primers classificats, amb un creixement del 59% de valor de marca, fins a 98.988 milions de dòlars (87.136 milions d’euros).
La consultora ha explicat que els qui han sabut mostrar les innovacions als consumidors a través de l’experiència de marca són els que han aconseguit un creixement notable. ‘És el cas de Google, Amazon i Facebook’, subratlla.
Per una altra banda, Verizon recula una posició, fins al vuitè lloc, mentre que McDonald’s manté el lloc i IBM té una davallada forta: de la quarta posició a la desena.
‘Les marques que més creixen, independentment del sector a què pertanyin, són les que proposen desafiaments i que adopten models i mentalitats rupturistes’, conclou David Roth, conseller delegat de WPP a Europa, el Llevant, Àfrica i Àsia.