22.07.2022 - 11:26
|
Actualització: 22.07.2022 - 11:55
Glovo acabarà el primer any sota control de la multinacional alemanya Delivery Hero en números vermells i amb unes pèrdues de 300 milions d’euros, 30 menys que no es preveia a principi de l’exercici. A causa d’ambicions de creixement més moderades i d’un enfocament més fort en la rendibilitat, Glovo ha ajustat les perspectives i ara espera de tancar l’any amb un valor total de comandes entre 3.700 milions d’euros i 3.900, és a dir al voltant d’un 8% menys que no es preveia. Respecte del primer semestre, va ingressar 1.800 milions d’euros (+85% interanual). En un comunicat, Delivery Hero ha destacat que Glovo va assolir el seu objectiu principal, guanyar quota de mercat i créixer significativament per sobre de la mitjana del sector.
Tot i l’impacte negatiu de Glovo, Delivery Hero espera que el negoci del grup arribi a l’equilibri durant el tercer trimestre i generi entre 40 milions d’euros i 120 l’últim trimestre de l’any.
Els ingressos de la multinacional van augmentar d’un 18% interanual fins als 9.900 milions d’euros el segon trimestre del 2022 i d’un 24% interanual el primer semestre del 2022.
Al maig i juny del 2022, la companyia es va situar en el punt d’equilibri de l’EBITDA ajustat per al seu negoci de plataformes després dels costs del grup i excloent-ne l’impacte esporàdic de Turquia, segons que assenyala el grup.