La Cambra de Comerç de Girona calcula que l’impacte econòmic de l’ascens del futbol i el bàsquet serà de quaranta milions d’euros

  • Analitza variables com la imatge de marca, els ingressos a comerç i hostaleria o el creixement del pressupost dels clubs

VilaWeb
Redacció
20.06.2022 - 19:31
Actualització: 20.06.2022 - 22:57

La Cambra de Comerç de Girona estima que l’impacte econòmic de l’ascens simultani del futbol i el bàsquet a l’elit de la competició serà de quaranta milions d’euros. És tan sols una xifra inicial, però per calcular-la parteix d’una base bastant sòlida: l’estudi que va fer ara fa quatre anys, mesos després de l’ascens del Girona FC. La Cambra calcula que, d’aquest impacte, fins a vint-i-cinc milions correspondran al futbol. I que la resta els aportaran tant el bàsquet masculí -amb Marc Gasol com a clara icona – com el femení o l’hoquei. Més imatge de marca, més ingressos per a botigues, hostaleria i turisme pels aficionats que mouran els partits i, també, més pressupost per als clubs són algunes de les variables que es tenen en compte.

El doblet històric que han aconseguit el bàsquet i el futbol gironí en tan sols sis hores transcendeix més enllà dels esports. Perquè l’ascens a l’ACB i a la primera divisió es traduirà, també, en un clar impacte econòmic. No només per a la ciutat, sinó de retruc, també per a la demarcació. Més pressupost per als clubs i, també, més aficionats que aniran tant a Montilivi com a Fontajau per veure-hi partits, i que faran despesa a botigues, bars, restaurants i hotels.

Per analitzar la repercussió econòmica d’aquesta fita històrica al llarg de la propera temporada, la Cambra analitza sobretot quatre variables. La primera és l’impacte directe dels partits (és a dir, la despesa que fan els seguidors a botigues i hostaleria abans i després del matx). La segona és l’impacte indirecte, o sigui aquell que es generarà “a tots aquells sectors productius que d’alguna manera o altra hi estiguin relacionats”, concreta el director gerent de la Cambra, Eduard Torrent.

La tercera variable és l’impacte de marca; ras i curt, el valor de la imatge. En el cas del bàsquet, per exemple, el director gerent no amaga la valia de Marc Gasol “com a icona internacional, perquè pocs equips tenen un director-jugador com ell”. I per últim, l’últim impacte és el que es coneix com el de transferència. És aquell que va lligat al creixement del pressupost del club, que com precisa Torrent, “en el cas del futbol passarà dels deu als cinquanta milions d’euros, i això innegablement repercutirà en el territori”.

Ara fa quatre anys, arran de l’ascens del Girona FC a primera divisió el juny del 2017, la Cambra de Comerç ja va fer un primer estudi sobre aquests impactes. En aquell cas, centrat exclusivament en el futbol. L’anàlisi xifrava en 22,5 milions d’euros el pas de l’equip a primera divisió. “Ara, però, ja estem parlant que seran més de 25 milions, perquè durant aquest temps calculem que la imatge de marca del Girona FC ha crescut en tres milions més; i això es veu sobretot en tot el que es mou a través de xarxes socials”, concreta Torrent.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor