06.02.2017 - 11:50
|
Actualització: 20.04.2017 - 12:36
PARÍS, 6 (Reuters/EP)
Les empreses Facebook, Google i un grup de mitjans de comunicació han llançat una iniciativa aquest dilluns per fer front a les notícies falses a França, en un moment en el qual país s’aproxima a les eleccions presidencials per triar el successor de l’actual mandatari, François Hollande.
Facebook ha dit que treballarà amb diverses organitzacions franceses de notícies, entre elles l’agència France-Presse, la cadena de televisió BFM i els diaris ‘L’Express’ i ‘Le Monde’ per assegurar-se que no es publiquin notícies falses en la seva plataforma.
Google ha explicat que també se suma a la iniciativa, anomenada ‘Doble Revisió’. Facebook ha afrontat crítiques d’aquells que consideren que no va fer prou per impedir la publicació d’informacions falses en la seva plataforma durant la campanya als Estats Units i en resposta ha reforçat les mesures per intentar fer front a aquest problema.
Hi ha hagut preocupacions similars que puguin disseminar-se notícies falses a Facebook abans de les eleccions a França, que seran en dues voltes entre l’abril i el maig.
Als Estats Units, Facebook ha dit que als usuaris els seria més fàcil distingir els articles falsos i ha afegit que treballarà amb organitzacions com la pàgina web de contrast de dades Snopes, ABC News i Associated Press per comprovar l’autenticitat de les notícies.
Al gener, Facebook va obrir també una iniciativa contra les notícies falses a Alemanya, on les autoritats governamentals han expressat la seva preocupació que les notícies falses i el “discurs de l’odi” a internet puguin influir en les eleccions parlamentàries de setembre, en les quals la cancellera Angela Merkel buscarà el quart mandat.