09.12.2020 - 00:13
|
Actualització: 09.12.2020 - 13:05
Les companyies ferroviàries de França, Alemanya, Àustria i Suïssa han anunciat un projecte per a llançar durant els anys vinents quatre línies de trens de nit internacionals que unirien tretze grans ciutats europees, inclosa Barcelona.
La SNCF francesa, la DB alemanya, la OBB austríaca i la CFF suïssa, que han destacat haver treballat en estreta col·laboració amb els governs respectius, han indicat en un comunicat conjunt que volen cooperar per posar en servei aquestes rutes, batejades amb el nom de Nightjet.
Les dues primeres entrarien en funcionament el desembre de l’any que ve i unirien Viena i Munic, d’una banda, i Zuric, Colònia i Amsterdam, d’una altra. El desembre del 2023 començarien a circular els combois nocturns de Viena i Berlín a Brussel·les i París.
L’última programada, un any després, seria la línia entre Zuric i Barcelona.
Un dels principals arguments en defensa d’aquesta iniciativa, assenyalat pel ministre alemany de Transport, Andreas Scheuer, és proposar “una oferta ferroviària encara més respectuosa amb el clima i amb el medi a Europa”.
El secretari d’estat de Transport francès, Jean-Baptiste Djebbari, ha destacat que estan convençuts que els trens de nit són “una alternativa ecològica i sostenible” i que suscitaran “l’interès dels ciutadans pel tren”.
La Societat de Ferrocarrils francesa (SNCF) diu que una subvenció pública serà indispensable per donar suport al model econòmic d’aquesta oferta de nit. D’acord amb les dades de la companyia, un viatge amb avió entre París i Viena genera uns 400 quilos de diòxid de carboni (CO2) per passatger, mentre que amb tren són deu vegades menys.