Ford renuncia al PERTE, però diu que manté el compromís amb Almussafes

  • Assenyalen que les previsions de producció per a Europa introdueixen un endarreriment en els seus plans de producció per a l'estat espanyol

VilaWeb

EFE

24.08.2022 - 10:30
Actualització: 24.08.2022 - 13:30

Ford renuncia a accedir al projecte estratègic per a la recuperació i transformació econòmica (PERTE) del vehicle elèctric i connectat (VEC), en què li havien assignat 106 milions d’euros, però diu que manté el compromís amb la planta d’Almussafes.

En un comunicat al qual ha tingut accés EFE, la multinacional assenyala que les previsions de producció per a Europa introdueixen un endarreriment en els seus plans de producció per a l’estat espanyol, cosa que vol dir que no poden aprofitar el programa de finançament PERTE.

Agraeix al govern la seva cooperació i espera de poder treballar en col·laboració amb el govern espanyol i la Generalitat per a cercar oportunitats de finançament addicionals a mesura que s’avanci cap a una gamma de vehicles de passatgers totalment elèctrics per al 2030.

La Generalitat ha dit que Ford confiava en València més enllà del PERTE: “És una reprogramació de les inversions que fa impossible que pugui accedir al PERTE. Aquesta decisió és un canvi en els seus terminis, no en els seus plans. Ford manté tots els seus compromisos de futur amb Almussafes. La Generalitat i el govern d’Espanya mantenen tot el suport per a aquesta transformació.” També han explicat que el president Ximo Puig havia estat en contacte amb Ford i amb el Ministeri d’Indústria espanyol durant aquests dies i que totes tres parts havien ratificat els seus compromisos per a fer d’Almussafes una planta estratègica en el futur del cotxe elèctric de Ford.

Els sindicats expressen tranquil·litat però demanen més informació

El sindicat UGT a la planta d’Almussafes, per la seva banda, ha expressat en un comunicat la voluntat de “traslladar a la plantilla i al conjunt de la societat tranquil·litat”, atès que “no estan en dubte les inversions que garanteixen la construcció de la plataforma elèctrica compromesa” que, recorda “garanteix milers de llocs de treball en molt bones condicions.”

“Des d’UGT sempre hem mantingut que allò que resulta realment decisiu i fonamental per a l’assignació de la nova plataforma elèctrica de Ford era que els treballadors aconseguíssim un acord amb la direcció que assegurés un clima laboral estable i garantís les inversions necessàries per a escometre aquesta transformació cap a l’electrificació“, ha exposat el sindicat.

CCOO, per la seva banda, ha exigit més informació sobre la renúncia al PERTE i les conseqüències que tindrà en la planta. “Sembla que per culpa de dates i tràmits no s’arribarà a la data que demana el Govern i per això es retira del PERTE”, ha explicat en declaracions a Europa Press Alejandro Osma, representant del sindicat a la planta. “Fa un mes es diu que s’ha adjudicat a Almussafes el vehicle elèctric; no diuen quins, ni la càrrega de treball ni quanta gent sobrarà ni quan sobrarà. Són dades que no coneixem”, ha asseverat. I ha afegit: “No sabem què comporta aquesta renúncia ni si empitjorarà les condicions de fabricació d’elèctrics que se suposa que a partir de 2025 o si han estudiat que no comportarà un canvi.”

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor