Ford prorroga l’ERTO a la fàbrica d’Almussafes fins al 30 de juny de 2023

  • L'empresa es compromet a aplicar un sistema de rotacions i que cap treballador es vegi afectat més de setanta dies

VilaWeb
Redacció
20.12.2022 - 16:06

La direcció de Ford ha acordat amb el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, UGT, la pròrroga de l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que hi ha en vigor en la factoria fins al 30 de juny de 2023, en les mateixes condicions salarials que hi ha actualment.

En una nova reunió de la comissió negociadora s’ha pactat una extensió de l’ERTO -que acabava 23 de desembre – per causes productives. La pròrroga d’aquest mecanisme afecta potencialment, de manera total o parcial, a tota la plantilla.

Sobre les causes, pel que fa a la fabricació de vehicles, UGT ha explicat que la situació del mercat internacional de components i semiconductors “es mostra encara incapaç de satisfer la demanda global dels productes”, un fet que fa que “tots els fabricants del sector de l’automòbil s’estiguen veient obligats a parar setmanes completes per a coordinar el subministrament de components amb la capacitat de fabricació”.

A més, “a l’escassetat de xips, que segueix colpejant amb força les fàbriques, s’han unit la incertesa i els problemes de subministrament per la invasió d’Ucraïna i actualment l’increment de la incidència de la covid a la Xina”, ha indicat el sindicat majoritari.

Quant a motors, “a causa d’escassetat de semiconductors a escala global, els problemes de capacitat de proveïdors en relació amb la situació de la pandèmia de covid-19 i les dificultats en el sector logístic per a complir amb les entregues i els enviaments programats, la demanda de motors de València es veu afectada sent molt menor que l’esperada”, ha exposat.

La factoria Ford fabrica quatre models de vehicles: Kuga, Transit Connect, S Max i Galaxy -per aquest ordre d’importància quant a volums de producció – i està dimensionada per a fabricar 2.250 motors al dia, en tres torns de producció i les seves corresponents peces a Mecanitzat més la demanda de components de mecanitzat per a Cleveland.

“En esgotar-se totes les mesures pal·liatives disponibles i mantenir-se la necessitat de fabricar una quantitat reduïda de motors i components de mecanitzat durant els mesos de desembre de 2022 a juny de 2023, es fa necessari adaptar la capacitat productiva a la demanda de producció durant aquest període de temps”, ha exposat UGT.

UGT ha expressat la seva preocupació i ha manifestat que no queda clar a quants empleats pot afectar diàriament aquesta situació, per la qual cosa ha proposat un llistat de dies d’ERTO per persona treballadora. La direcció ha explicat que hi haurà una mitjana de set-centes persones diàries en ERTO, que amb caràcter general cap treballador es veurà afectat més de setanta dies i que s’aplicarà un sistema de rotacions perquè les persones afectades no siguin sempre les mateixes.

Per tot això s’ha sol·licitat la pròrroga de l’ERTO actual que seria d’aplicació dins del període comprès entre el 23 de desembre de 2022 i el 30 de juny de 2023. Les condicions salarials serien les mateixes i els llistats de persones afectades s’actualitzaran “incorporant a tots els empleats que hagen causat alta en els mesos anteriors”. La reunió ha acabat amb acord, després de manifestar UGT la seva conformitat amb la proposta.

“Molts dies d’atur”

CCOO no ha subscrit l’acord perquè considera que la pròrroga és molt extensa i ha subratllat que això farà que els treballadors consumeixin molts dies d’atur en una situació d’inflació disparada. Per això, ha optat per “renegociar i augmentar el complement que paga l’empresa” i ha lamentat que a hores d’ara continuïn sense conèixer el pla de futur de la factoria.

STM-Intersindical, que tampoc ha signat la pròrroga, ha manifestat “no entendre” que l’empresa demani “fer hores extres, que s’augmente la velocitat de les línies i tan bon punt ens anem a casa consumint el nostre subsidi d’atur”. El sindicat ha lamentat que això suposa “a més del minvament econòmic, falta d’organització i de respecte a la conciliació familiar, avisant d’un dia per a un altre, o pitjor, d’un torn per a un altre”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor