12.06.2024 - 12:21
|
Actualització: 12.06.2024 - 19:45
La direcció de Ford a Almussafes ha explicat que el nou expedient de regulació d’ocupació (ERO) de la fàbrica afectarà 1.622 treballadors. D’aquests, 626 seran baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996, acomiadaments objectius amb preferència de recontractació el 2027, quan es preveu que es presentarà un nou vehicle multienergia que es construirà a la planta.
Ho ha explicat el sindicat majoritari, la UGT, després de la reunió d’avui amb l’empresa.
Aquest nou expedient a la fàbrica afecta un terç de la plantilla que actualment té prop de 4.700 treballadors, i supera en quantitat el que es va tancar l’abril de l’any passat, que afectà 1.124 treballadors que signaren plans de pre-jubilació a partir de cinquanta-tres anys i un programa de baixes incentivades. És, segons UGT el més gran que s’ha fet mai a la fàbrica d’Almussafes.
La UGT ha reclamat “solucions transitòries viables” i creuen que tindran el suport de les administracions. També demanen la predisposició de la direcció de Ford.
El 2022 la planta d’Almussafes va ser seleccionada per fabricar els vehicles elèctrics de Ford a Europa, unes inversions que la companyia ha ajornat. A més, el passat març, la direcció de Ford i la UGT van acordar un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que va afectar 500 treballadors cada dia.
L’ERTO de Ford a Almussafes afectarà cinc-cents treballadors cada dia i s’acabarà el 28 de març