20.06.2024 - 16:20
|
Actualització: 20.06.2024 - 17:12
Les negociacions entre l’empresa i els sindicats per l’ERO que Ford va proposar la setmana passada avancen amb una novetat important quant a la xifra de treballadors que serien acomiadats. Segons que ha explicat la UGT, que és el sindicat majoritari a la fàbrica, en la reunió d’avui l’empresa ha posat damunt la taula la possibilitat de substituir l’acomiadament de 996 treballadors per un expedient de regulació temporal, ERTO, el mecanisme RED o alguna altra fórmula. Per als altres 626, es treballa en eixides voluntàries com ja ha passat unes quantes vegades.
UGT s’oposa al primer plantejament de Ford, que era despatxar 996 treballadors amb preferència de contractació l’any 2027 quan a Almussafes es fabricarà un nou model de vehicle multienergia. En els dies vinents s’intensificaran els contactes i la pròxima reunió per a negociar s’ha fixat per a dimarts, dia 25.
Ara com ara no es discuteixen els 626 acomiadaments estructurals proposats per la direcció. Segons la UGT, no hi ha d’haver debat sobre les condicions que es pactaran, que han de ser, diuen, les mateixes que les tres vegades precedents. És a dir, un pla de pre-jubilacions a partir de cinquanta-tres anys i un altre d’indemnitzacions compensatòries fins a 40.000 euros.
El sindicat STM-Intersindical no veu avenços
L’altre sindicat amb representació a Ford, l’STM-Intersindical considera que no hi ha hagut avenços significatius en la reunió d’avui i, en un comunicat, ha lamentat que l’empresa no tenia en compte les seues propostes de retirar les condicions acordades en l’acord d’electrificació i que van ser recollides al conveni. Aquestes condicions pactades són la congelació salarial, l’augment de jornada, treballar el dissabte de manera obligatòria i treballar quatre dies més sense cobrar el plus de jornades industrials.