21.06.2023 - 17:30
|
Actualització: 25.06.2023 - 22:49
Ford presentarà la seua sol·licitud per a rebre les ajudes de la segona convocatòria del PERTE del Vehicle Elèctric i Connectat (VEC), encara que retarda les decisions respecte de la planta d’Almussafes i les inversions necessàries per a la instal·lació de la plataforma elèctrica en aquesta factoria.
La direcció europea de Ford així ho ha traslladat al comitè d’empresa de la planta d’Almussafes. Carlos Faubel, president del comitè, i la direcció local d’Almussafes s’han reunit amb el comitè d’empresa europeu i amb representants de Ford Europa en la seu de la multinacional a Colònia (Alemanya).
Segons Faubel, existeix el compromís de la direcció europea que Ford presentarà candidatura al PERTE VEC, que està dirigit a dos blocs, un relacionat amb el programa de bateries, per un import superior als vuit-cents milions d’euros; i un altre, amb projectes individuals amb impacte en la cadena de valor del vehicle elèctric i connectat. Respecte de les bateries, la voluntat és ampliar o instal·lar una nova planta de muntatge, ja que l’actual de la factoria d’Almussafes és de capacitat limitada. D’altra banda, des de la direcció de la multinacional a Detroit (Estats Units) s’està retardant la presa de decisions sobre l’aposta de negoci definitiva, de la qual derivaran les inversions.
Per al dirigent sindical, aquest retard tindrà efectes en les estimacions d’inversions que afermen el futur de la fàbrica valenciana i en la clarificació dels terminis. Sobre això, les parts han acordat programar reunions a partir de setembre per a compartir les notícies i decisions que adopte la companyia.
Per a Faubel, la candidatura al PERTE és un senyal positiu, però diu que no hi ha claredat i certesa quant a les decisions d’inversió, que espera s’adopten en l’últim trimestre d’enguany. “Ens agradaria estar en un altre escenari” més avançat, ha comentat el responsable d’UGT.
Ja el 13 de juny, UGT Ford, majoritari en la planta d’Almussafes, va advertir del retard en la presa de decisions i de la consegüent posada en marxa d’accions que acompanyen els plans de futur. El sindicat veu urgent afermar el futur de la fàbrica davant el cessament en 2024 de la fabricació de la furgoneta Trànsit i la incertesa sobre l’impacte que tindrà en l’ocupació.
Fa més d’un any que Ford Motor Company va anunciar que la de València era la planta triada per a construir la nova plataforma elèctrica de la marca per a Europa.