10.03.2023 - 11:47
|
Actualització: 10.03.2023 - 12:38
La direcció de Ford ha informat la comissió negociadora que engegaran el període de consultes per a fer un ERO que afectarà uns 1.100 treballadors de la planta d’Almussafes. El motiu que esgrimeix és la fi de la producció dels models S-Max i Galaxy a partir d’aquest abril. La plantilla actual de la planta de Ford a Almussafes és de 5.800 treballadors.
El butlletí intern de l’empresa informa que Ford fa una reestructuració profunda de les seves operacions a Europa, derivada de la revisió de la gamma de vehicles, i avui ha fet un pas més anunciant un redimensionament de la plantilla a l’estat espanyol.
Així, la factoria d’Almussafes tindrà la producció només del Ford Kuga, el de més pes ara com ara, fins que no comenci la fabricació dels nous elèctrics. La fàbrica d’Almussafes va ser l’escollida per a produir la nova plataforma de vehicles elèctrics GE2 a partir del 2025. Tot i aquesta adjudicació, la direcció de l’empresa va avançar que la transformació de la producció implicaria de redimensionar la plantilla perquè la fabricació de vehicles elèctrics requereix menys mà d’obra.
Carlos Faubel, president del comitè d’empresa de Ford Almussafes, assumia en una entrevista que l’electrificació dels vehicles obligaria a reduir la plantilla. La direcció assenyala que treballarà “conjuntament i de manera constructiva” amb els sindicats per minimitzar l’impacte d’aquesta decisió en els treballadors, els seus familiars i la comunitat local. Ahir, el president de la Generalitat, Ximo Puig, creia que el nombre d’acomiadaments seria “raonable”, tot i que no especificava quina xifra preveia.
El Consell no ho sabia
La vice-presidenta del Consell, Aitana Mas, ha dit en la roda de premsa posterior al ple dels divendres que l’ERO de Ford no s’ha tractat en la reunió i que tota la informació que té li ha arribat per la premsa. Amb tot, Mas ha dit que li preocupa el fet que més de mil persones es quedin sense feina, però ha afirmat que aquesta decisió és fruit del consens i de les negociacions entre l’empresa i els sindicats. “Entenem que la mesua s’ajusta a una reestructuració del sector i que es deu als nous models de cotxes, en aquest cas, els elèctrics, que arribaran. Per tant, nosaltres respectem els acords i els consensos entre patronal i sindicats”.
La vice-presidenta del Consell ha dit que en els anys o mesos vinents s’haurà de veure cap on van les inversions concretes per al cotxe elèctric i cap a on va el nou model productiiu. “Nosaltres sempre hem donat suport a Ford com a empresa productora de cotxes elèctrics”, ha dit.