10.11.2021 - 15:38
La direcció de Ford Almussafes ha tornat a presentar avui una nova modificació del calendari de l’Expedient de Regulació d’Ocupació vigent d’ençà del 30 de setembre i fins a final d’any i redueix una setmana la parada total en les plantes d’Operacions de Vehicles. És la sisena vegada que canvia les jornades d’atur previstes en aquest ERTO per la inestabilitat, diuen, en el subministrament dels microxips semiconductors. La companyia ha traslladat la decisió als representants dels treballadors en l’última reunió de la Comissió de Seguiment de l’ERTO, on ha detallat els canvis que, en aquesta ocasió afecten tant les plantes d’Operacions de Vehicles com a Motors.
En concret, en les plantes de Vehicles, la setmana del 22 al 26 de novembre treballarà el Sistema A en el torn de matí i el Sistema B en 2 torns de matí i tarda. La setmana del 29 de novembre al 3 de desembre, que inicialment estava prevista com a ERTO, quedarà de la següent manera: del 29 de novembre a l’1 de desembre treballarà el Sistema A de matí i el Sistema B en dos torns de matí i tarda; mentre que el 2 i 3 de desembre treballarà Sistema A de demà i Sistema B de tarda. El torn de nit romandrà aturat en ERTO tot el període.
Des de STM han lamentat els continus canvis en el calendari de l’ERTO, pràcticament cada setmana, i adverteixen que aquesta “flexibilitat laboral que Ford Almussafes ha aconseguit amb aquesta situació sobrevinguda –pels problemes de subministrament dels semiconductors– està perjudicant en gran manera la plantilla”.
Davant aquesta situació, el portaveu del sindicat, Daniel Portillo, ha reclamat a l’empresa que estigui a l’altura. És conscient, diu, que no és un bon període i considera que no es pot modificar contínuament la producció “d’un dia per l’altre” com està succeint actualment. També assegura que han reclamat a la direcció que tinguin una major previsió.
La fàbrica deixarà de produir entre 320 i 350 vehicles al dia
Quant a la suspensió del torn de nit a partir del pròxim mes de gener anunciada ahir per la direcció de Ford Almussafes, el responsable sindical ha lamentat la decisió de l’empresa. D’aquesta manera, la fàbrica deixarà de produir entre 320 i 350 vehicles al dia i confia que els prop de 700 treballadors afectats es recol·locaran en els torns de matí i tarda.
D’altra banda, Portillo creu que la reconversió al motor elèctric reduirà plantilles, però ha lamentat que l’empresa negociï a la baixa, insistint a rebaixar salaris i condicions laborals, quan la fàbrica d’Almussafes “sempre ha donat beneficis multimilionaris enfront d’altres plantes europees que no ho han fet”.