Foment licita la redacció del nou estudi informatiu del tram d’alta velocitat entre València i Castelló

  • El Ministeri de Foment, segons publica este dilluns el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), ha licitat la redacció del nou estudi informatiu de línia d'alta velocitat entre València i Castelló, tal com va anunciar el ministre, Íñigo de la Serna, a Castelló el passat 5 de juliol.

VilaWeb
Redacció
04.09.2017 - 16:49

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment, segons publica este dilluns el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), ha licitat la redacció del nou estudi informatiu de línia d’alta velocitat entre València i Castelló, tal com va anunciar el ministre, Íñigo de la Serna, a Castelló el passat 5 de juliol.

En eixa data va traslladar l’aposta del Ministeri per la implantació de doble plataforma en el tram del Corredor Mediterrani comprès entre València i Castelló, segons ha informat el Ministeri en un comunicat.

El contracte, que té un pressupost de licitació de 655.154,50 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució total de 24 mesos, s’emmarca en el Pla d’Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI 2012-2024) i comprèn la redacció de l’estudi informatiu, així com el suport a la realització dels tràmits d’informació pública i d’audiència previstos en la legislació vigent.

L’estudi serà objecte de la corresponent avaluació d’impacte ambiental. Per a la seua elaboració, el nou estudi informatiu partirà dels estudis previs disponibles que seran degudament completats i actualitzats als nous requisits tècnics i normatius.

L’objectiu és la redacció d’un estudi que definisca les diferentsopcions de traçat que poden plantejar-se per a una connexióferroviària d’alta velocitat entre València i Castelló, un tram d’uns62 quilòmetres de longitud, a fi de seleccionar l’opció òptima.

NOVA PLATAFORMA

Es tracta de definir una nova plataforma de doble via addicional a la ja existent, en la qual s’estan desenvolupant en l’actualitat les obres per a la implantació del tercer carril. El traçat connectarà al sud amb el final del futur túnel passant nord-sud de València, acabant pel nord en l’estació de Castelló.

La nova infraestructura permetrà segregar els trànsits d’altavelocitat de la resta de trànsits que discorren pel tram -Rodalies, Regionals i Mercaderies-, “incrementant la capacitat de la infraestructura i permetent la millora general de les condicions d’explotació”.

El pressupost orientatiu de construcció d’esta actuació ascendix a uns 1.170 milions d’euros. Esta actuació, juntament amb la construcció del túnel passant a València, aconseguirà reduir el temps de viatge entre Barcelona i València a dos hores, des de Barcelona fins a Alacant a tres hores i fins a Castelló a una hora i 35 minuts, “permetent així servicis competitius per als trens de mercaderies, més eficients i àgils, en incorporar un nou traçat”, segons ha indicat Foment.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor