04.09.2017 - 15:21
Es tracta d’una de les peces bàsiques de la remodelació de la xarxa ferroviària de la ciutat, amb un pressupost de 880 milions
VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)
El Ministeri de Foment ha licitat la redacció del nou estudi informatiu del nou eix passant nord-sud de la xarxa arterial ferroviària de València, una de les peces “bàsiques” de la remodelació de la xarxa arterial ferroviària de la ciutat, actuació el pressupost orientatiu de la qual ascendix a 880 milions d’euros, segons publica este dilluns el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va anunciar a Castelló el passat 5 de juliol, així com en l’últim consell d’administració de la societat ‘València Parc Central Alta Velocitat 2003, S.A’, la construcció d’este túnel, que segons ha informat este departament en un comunicat, és “un dels elements bàsics del compromís de participació del Ministeri en el desenvolupament de la integració ferroviària a València”.
El contracte, que té un pressupost de licitació de 551.481,70 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució total de 24 mesos, s’emmarca en el Pla d’Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI 2012-2024) i comprèn la redacció de l’estudi informatiu, així com el suport a la realització dels tràmits d’informació pública i d’audiència previstos en la legislació vigent. L’estudi serà objecte de la corresponent avaluació d’impacte ambiental.
Per a la seua elaboració, el nou estudi informatiu partirà dels estudis previs disponibles, que seran “degudament completats i actualitzats als nous requisits tècnics i normatius”.
En l’actualitat, les vies ferroviàries accedixen a les estacions de València pel sud i no disposen de “continuïtat directa” cap al nord, per la qual cosa totes les circulacions pasantes del Corredor Mediterrani “han de fer una inversió de marxa, amb la consegüent pèrdua de temps i limitació de capacitat i funcionalitat de la pròpia estació”.
L’estudi definirà un nou eix ferroviari que discórrega a través del centre urbà de València en direcció sud-nord, des de la futura estació Central de València fins a l’entorn del límit dels termes municipals d’Alboraia i Meliana, seleccionant l’alternativa tècnica més adequada. El tram, d’uns nou quilòmetres de longitud, discorrerà en túnel en la seua major part i connectarà tant amb l’actual línia València-Tarragona, com amb el futur tram d’alta velocitat entre València i Castelló.
En conseqüència, està previst que el túnel puga ser utilitzat tant per servicis d’alta velocitat com per Rodalies, per la qual cosa s’incorporarà la implantació d’estacions de Rodalies en el seu recorregut. El túnel connectarà pel sud amb la futura estació de València, actuació emmarcada en l’operació de remodelació de la Xarxa Arterial Ferroviària de València, per la qual cosa les dos actuacions han de coordinar-se.