04.07.2016 - 20:13
L’aerolínia demana disculpes i assegura que s’esforçarà perquè no torni a repetir-se
MADRID, 4 (EUROPA PRESS)
El Ministeri de Foment ha exigit aquest dilluns a Vueling que presenti “un pla de contingència que li permeti fer front a la demanda de vols” durant aquesta campanya d’estiu, que comprèn juliol, agost i setembre, davant dels retards i cancel·lacions que l’aerolínia catalana registra des de la setmana passada.
Així ho ha explicat en declaracions als mitjans el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, després d’una reunió a requeriment de Foment amb el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, i a la qual també hi ha assistit la ministra Ana Pastor, així com els màxims responsables de la Direcció General d’Aviació Civil (DGAC) i de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), entre d’altres.
El número dos de Foment ha explicat que se’ls exigirà que informin de tots els mitjans dels quals disposaran per fer front a la demanda de vols aquest estiu, així com el “compliment estricte de tots els drets que tenen els passatgers”.
Gómez-Pomar, que ha assegurat que la companyia catalana té “tota la voluntat de complir” i tirar endavant l’esmentat pla de contingència, ha apuntat que haurà de reforçar la formació del seu personal a l’Aeroport Barcelona-El Prat, així com oferir una informació més accessible als passatgers en la seva web, i d’això ho vigilarà el Ministeri.
“Tenim la confiança que es prendran molt seriosament les advertències que se’ls ha traslladat”, ha afirmat Gómez-Pomar, qui ha recordat que és indispensable que la companyia expedeixi certificats per a tots els passatgers afectats pels retards i cancel·lacions.
Per la seva banda, el president i conseller delegat de l’aerolínia, Javier Sánchez-Prieto, en una breu compareixença sense preguntes, ha demanat disculpes als passatgers de la companyia pels retards i cancel·lacions soferts als últims dies.
Finalment, ha assegurat a Vueling s’està fent el màxim esforç perquè aquesta situació no torni a repetir-se: “Estem completament enfocats a revertir aquesta situació”.
Vueling ja ha reforçat el servei d’atenció al client amb 130 nous treballadors per millorar la resposta als usuaris davant dels retards i cancel·lacions registrats, ha contractat 34 pilots i ha augmentat un 40% el personal de l’oficina de vendes.
En paral·lel, la Generalitat ha creat una comissió de seguiment per la qual es reunirà setmanalment i a partir de la setmana que ve amb representants de Vueling per fer balanç de si segueixen els retards i les cancel·lacions als seus vols i quines mesures s’estan adoptant per minimitzar-ne impacte.
Així ho han anunciat els consellers d’Empresa, Jordi Baiget, i de Territori, Josep Rull, després d’una reunió amb l’aerolínia que ha durat una hora i en què també han estat presents el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora de l’Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera.