Foment exigeix a Vueling un pla de contingència per a la campanya d’estiu

  • L'aerolínia demana disculpes i assegura que s'esforçarà perquè no torni a repetir-se

VilaWeb
Redacció
04.07.2016 - 20:13

L’aerolínia demana disculpes i assegura que s’esforçarà perquè no torni a repetir-se

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment ha exigit aquest dilluns a Vueling que presenti “un pla de contingència que li permeti fer front a la demanda de vols” durant aquesta campanya d’estiu, que comprèn juliol, agost i setembre, davant dels retards i cancel·lacions que l’aerolínia catalana registra des de la setmana passada.

Així ho ha explicat en declaracions als mitjans el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, després d’una reunió a requeriment de Foment amb el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, i a la qual també hi ha assistit la ministra Ana Pastor, així com els màxims responsables de la Direcció General d’Aviació Civil (DGAC) i de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), entre d’altres.

El número dos de Foment ha explicat que se’ls exigirà que informin de tots els mitjans dels quals disposaran per fer front a la demanda de vols aquest estiu, així com el “compliment estricte de tots els drets que tenen els passatgers”.

Gómez-Pomar, que ha assegurat que la companyia catalana té “tota la voluntat de complir” i tirar endavant l’esmentat pla de contingència, ha apuntat que haurà de reforçar la formació del seu personal a l’Aeroport Barcelona-El Prat, així com oferir una informació més accessible als passatgers en la seva web, i d’això ho vigilarà el Ministeri.

“Tenim la confiança que es prendran molt seriosament les advertències que se’ls ha traslladat”, ha afirmat Gómez-Pomar, qui ha recordat que és indispensable que la companyia expedeixi certificats per a tots els passatgers afectats pels retards i cancel·lacions.

Per la seva banda, el president i conseller delegat de l’aerolínia, Javier Sánchez-Prieto, en una breu compareixença sense preguntes, ha demanat disculpes als passatgers de la companyia pels retards i cancel·lacions soferts als últims dies.

Finalment, ha assegurat a Vueling s’està fent el màxim esforç perquè aquesta situació no torni a repetir-se: “Estem completament enfocats a revertir aquesta situació”.

Vueling ja ha reforçat el servei d’atenció al client amb 130 nous treballadors per millorar la resposta als usuaris davant dels retards i cancel·lacions registrats, ha contractat 34 pilots i ha augmentat un 40% el personal de l’oficina de vendes.

En paral·lel, la Generalitat ha creat una comissió de seguiment per la qual es reunirà setmanalment i a partir de la setmana que ve amb representants de Vueling per fer balanç de si segueixen els retards i les cancel·lacions als seus vols i quines mesures s’estan adoptant per minimitzar-ne impacte.

Així ho han anunciat els consellers d’Empresa, Jordi Baiget, i de Territori, Josep Rull, després d’una reunió amb l’aerolínia que ha durat una hora i en què també han estat presents el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora de l’Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor