Foment destaca l'”increment substancial” de 52 milions d’euros en les seves actuacions a Girona respecte al 2016

  • El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha destacat l'"increment substancial" de les partides destinades a les actuacions fetes a Girona respecte a l'executat el 2016, en haver-se augmentat la quantitat destinada a aquest efecte un 170 per cent, fins als 52 milions d'euros.

VilaWeb
Redacció
12.07.2017 - 14:38

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha destacat l'”increment substancial” de les partides destinades a les actuacions fetes a Girona respecte a l’executat el 2016, en haver-se augmentat la quantitat destinada a aquest efecte un 170 per cent, fins als 52 milions d’euros.

De la Serna ha subratllat aquesta dada en el Ple del Congrés dels Diputats en ser preguntat per la diputada d’ERC Teresa Jordà sobre les actuacions que té previstes el Govern en el tram entre Ripoll i Puigcerdà de la carretera nacional N-260, coneguda com a Eix Pirinenc.

El titular de Foment ha enumerat una sèrie d’actuacions previstes i en execució a la província catalana i ha detallat que acaben de treure a liquidació sis milions d’euros per a la conservació i manteniment d’aquests sectors.

“Estem treballant en l’N-2 als enllaços de Tordera, en fase de redacció de tots els projectes de Girona i la Jonquera, i precisament el 26 de juny hem aconseguit una declaració d’impacte ambiental favorable, que és un pas molt important en el desenvolupament d’aquesta actuació”, ha explicat el ministre.

Així mateix, ha afegit el treball a l’autovia A-26 per aconseguir “una alternativa de gran capacitat” per a l’N-260, on ha afirmat que estan redactant els projectes entre Figueres i Besalú.

“Hem redactat tres nous projectes i estem treballant en els estudis d’un quart, que suposen una inversió de 400 milions d’euros”, ha assenyalat De la Serna, qui ha acusat la Generalitat d’invalidar els esforços del Ministeri en declarar “lid” una zona de l’N-260 malgrat l’informe de l’impacte ambiental favorable.

RISC DE LA NACIONAL N-260

Per la seva banda, la diputada Jordà ha asseverat que cinc trams d’aquesta carretera (N-260) estan catalogats “entre els cinquanta de major risc de tota la Xarxa de Carreteres”. A més, ha apuntat que el deu per cent dels trams “més perillosos” estan en la part catalana de l’N-260, que aquesta carretera concentra “una de les més altes mitjanes anuals d’accidents de carreteres estatals” i que “la sinistralitat més alta” es concentra en el tram entre Ripoll i Puigcerdà.

“Lamentablement, i malgrat això, veiem perfectament després d’escoltar-lo que les seves prioritats són unes altres, senyor ministre”, ha dit Jordà, qui ha incidit que aquestes “prioritats” són “rescatar projectes faraònics com les radials de Madrid o obstinar-se una vegada i una altra a fer passar el Corredor Mediterrani per la suposada ‘platja de la Meseta'”.

De la Serna ha assegurat que “les dades oficials” reflecteixen que els índexs d’accidents són menors als d’altres carreteres amb “densitats mitjanes de trànsit similars” a les de l’N-260.

“Així i tot”, ha dit el ministre, “se segueix treballant en mesures com la senyalització horitzontal i vertical, l’abalisament, sistemes de contenció i sobretot nous projectes”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor