Foment, decidit a cedir la competència de les llicències VTC als ajuntaments i comunitats autònomes

  • Es compromet a aprovar al setembre una nova normativa per garantir l'equilibri entre el taxi i les VTC que fixa la llei

VilaWeb

Europa Press / Redacció

30.07.2018 - 20:09

El Ministeri de Foment està obert a que les comunitats autònomes i ajuntaments tinguin competència per articular i concedir llicències urbanes a les empreses de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), com Uber i Cabify, un instrument amb el qual podrien així limitar l’expansió d’aquestes empreses en relació amb el taxi.

Així ho ha explicat el secretari d’Estat d’Infraestructures i Transports del Ministeri, Pedro Saura, al final de la reunió mantinguda aquest dilluns amb les associacions de taxistes que decidiran aquesta nit en assemblea si continuen endavant amb la vaga. 

‘La competència per a la concessió de llicències de VTC ha de transferir-se a les comunitats autònomes i, en aquest marc, es pot parlar de la llicència urbana, que els ajuntaments puguin participar en la regulació del sector’, ha explicat Saura.

El ‘número dos’ de Foment ha apuntat així al que constitueix l’origen de l’actual repunt del conflicte obert entre els dos sectors des de fa més d’un any.

Els taxistes de Barcelona, Madrid i altres grans ciutats s’han anat declarant en vaga després que els tribunals deixessin dijous passat en suspens un reglament aprovat a Barcelona per limitar les VTC a través de l’exigència d’una llicència addicional per circular per la ciutat.

Així mateix, amb la finalitat de ‘reequilibrar el sector’, a la reunió Foment s’ha compromès a aprovar al Consell de Ministres del 14 de setembre un Reial decret Llei amb mesures que garanteixin el compliment en la pràctica de la proporció entre les dues maneres de transport que fixa la Llei d’Ordenació de Transport Terrestre, això és, que hi hagi una llicència de VTC per cada trenta de taxi.

Saura no ha detallat les mesures que pot incloure la normativa per assegurar aquesta ràtio. No obstant això, el president d’AntaxiJulio Sanz, ha assenyalat la possibilitat que es puguin ‘inhabilitar o deixar en suspès’ llicències de VTC si al moment de la renovació que han de passar cada dos anys la quota d’un per trenta està sobrepassada.

A la trobada, Foment també ha avançat que el govern espanyol realitzarà, a la reunió del Consell de Ministres d’aquest mateix divendres, una declaració en la qual manifestarà el seu compromís per solucionar el conflicte entre taxi i empreses com Uber per fixar un ‘full de ruta’ per solucionar-lo.

Tot això se suma a la proposta ja anunciada pel Ministeri de transferir a les comunitats autònomes la competència per atorgar autoritzacions a les empreses de VTC. 

Els governs autonòmics ja compten, en la pràctica amb aquesta facultat, si bé la tenen per delegació del govern espanyol, que és qui l’ostenta per llei.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor