Foment considera ‘irreal’ que les obres de la Sagrera s’acabin el 2020

  • El secretari d'Estat d'Infraestructures espanyol promet cinc-cents milions d'euros per a reactivar els treballs els dos anys vinents

VilaWeb

ACN

25.07.2018 - 08:25
Actualització: 25.07.2018 - 10:14

El secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge espanyol, Pedro Saura, ha descartat que les obres de l’estació de l’AVE de la Sagrera s’acabin l’any 2020, tal com havia promès el govern anterior del Partit Popular. Afirmar la cosa contrària seria ‘irreal’ perquè ‘només cal veure l’estat de les obres’, ha declarat després de la reunió del consell d’administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat que ha aplegat representants de la Generalitat, de l’Ajuntament de Barcelona, d’ADIF i de Renfe. Durant la posada en comú, el representant del ministeri de Foment ha promès que l’estat espanyol hi injectarà cinc-cents milions d’euros al llarg dels dos anys vinents per reactivar el projecte. Enmig d’un clima d’entesa compartida per totes les parts, s’ha acordat que de l’octubre ençà es licitaran les obres de construcció de l’estació de Sant Andreu Comtal, segons que ha anunciat la tinenta d’Ecologia i Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.

‘Volem ser transparents i realistes, el 2020 l’estació no estarà acabada, és irreal’, ha reiterat Saura tot just en acabar la trobada, on també ha participat el secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín. ‘És millor treballar i reactivar i anar pas a pas que no parlar de dates, perquè els ciutadans estan cansats’, ha afegit. Un argument que han comprat tots tres representants, sobretot Sanz, qui ha assegurat el consistori volia ‘menys dates i més accions concretes’.

D’aquesta manera, la primera reunió del consell d’administració de la societat després del nomenament de Pedro Sánchez com a president del govern espanyol ha servit per a fer tabula rasa al calendari que havia posat sobre la taula el Partit Popular, a causa del ritme lent d’unes obres que han estat més de tres anys parades del tot. Tot i aquest retard, a hores d’ara, segons que ha explicat Sanz, entre un 25% i el 30% del projecte ja està realitzat.

Sobre l’obra ‘estratègica’ pendent de fa anys a Barcelona, el nou secretari d’Estat d’Infraestructures espanyol ha sostingut que gràcies a la ‘comoditat’ generada en la reunió promouran un ‘nou impuls per part de totes les administracions per tal de reactivar un projecte que ha definit com ‘l’actuació més important de mobilitat d’Europa’.

L’estació de Sant Andreu Comtal tindrà un projecte per a licitar les obres durant la tardor.

L’Ajuntament s’ha compromès en boca de Sanz a tenir un projecte específic per a licitar les obres de l’estació de Sant Andreu Comtal entre octubre i novembre. Aquesta actuació, que es va rescindir anteriorment per presumptes irregularitats, ha de servir per a ‘recuperar la confiança dels veïns del barri’. ‘És una obra fonamental per al dia a dia dels veïns de Sant Andreu’, ha manifestat Sanz.

‘L’obligació de les administracions és demostrar que va de debò i que el compromís amb la Sagrera és ineludible. Barcelona no pot esperar més, la mobilitat sostenible ho necessita, els barris ho necessiten’, ha afirmat Sanz.

D’altra banda, la regidora ha formulat dues peticions al ministeri de Foment: accelerar el projecte de parc lineal de la Sagrera i aconseguir un canvi de mans en l’adjudicació del disseny de l’arquitectura interior de l’estació de l’AVE perquè aquesta responsabilitat recaigui en la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat i no en Adif.

Al seu torn, secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín ha coincidit a destacar la bona sintonia entre totes tres administracions i ha expressat la satisfacció del Govern amb ‘el bon funcionament de les obres’. Gavín ha garantit que la Generalitat contribuirà amb tot allò que estigui al seu abast perquè no es demorin els treballs d’un projecte que ha descrit com a ‘essencial’ perfomentar el transport públic i ‘reduir les emissions de CO2‘.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor