21.03.2017 - 18:36
|
Actualització: 21.03.2017 - 20:01
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
El futur del sistema educatiu passa per programes d’aprenentatge personalitzats recolzats per les tecnologies digitals, amb una transversalitat de continguts i una connexió directa entre el que s’ensenya a l’aula i el que aprenen fora d’ella, segons experts reunits al congrés ITworldEdu, que se celebra en el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.
El catedràtic de Psicologia de l’Educació de la Universitat de Barcelona (UB) César Coll ha assenyalat que l’aprenentatge personalitzat “no és una moda”, sinó que es tracta d’una tendència profunda en la pedagogia, ha informat aquest dimarts el Centre tecnològic de Catalunya Eurecat en un comunicat.
Coll ha sostingut que les tecnologies digitals “obren la porta a una gran quantitat de recursos educatius d’enorme qualitat”, i ha afirmat que no s’ha de qüestionar si s’ha de personalitzar l’aprenentatge, sinó com es fa i com es resolen les dificultats.
El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha afirmat que la tecnologia a l’educació pot motivar que l’economia catalana “passi de ser una societat consumidora de tecnologia digital a ser-ne productora”.
La presidenta del Clúster Edutech –que agrupa 40 empreses del sector TIC de l’educació–, Elisabet Marill, ha subratllat que la tecnologia pot servir com un element dinamitzador de l’escola “no com un fet aïllat”.
Durant la primera jornada de l’ITworldEdu, la gerent general del centre Ceibal de l’Uruguai, Fiorella Haim, ha explicat l’experiència que s’ha portat al país per posar la tecnologia al servei de la innovació.
Sota el títol ‘Transformant l’escola’, aquesta edició gira entorn de les pràctiques per aplicar la tecnologia per millorar la tasca educativa i ofereix ponències, taules rodones i tallers dirigits a la comunitat educativa.