20.07.2016 - 15:04
S’aproven els comptes del 2015, amb més de 150 milions en ingressos, els segons més elevats de la història
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
El consell general de Fira de Barcelona ha valorat la bona marxa de la institució aquest dimecres a una reunió, presidida per l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau, i ha confirmat que a la tardor llançaran quatre nous salons vinculats a l’esport del motor i a sectors estratègics com el tecnològic i l’economia sostenible.
En un comunicat, l’entitat ha informat que s’han aprovat els comptes del 2015, que han registrat els segons ingressos més elevats de la seva història en superar els 150 milions d’euros, un 27% superior que el 2013, exercici comparable per raons de calendari firal.
Alhora s’ha subratllat la favorable evolució de l’activitat de la Fira, que en el conjunt de l’any preveu fer més de 60 certàmens i una cinquantena d’actes corporatius; en concret durant la primera meitat d’aquest any s’han organitzat salons com el Mobile World Congress, Barcelona Bridal Fashion Week i el nou In(3D)ustry, certàmens dirigits al públic en general i congressos d’àmbit tecnològic i metge.
Durant el segon semestre, el calendari recull novetats amb el llançament del Barcelona Games World, fira de videojocs; l’Iwater, sobre el cicle integral de l’aigua; el Circular Economy, dedicat al nou model de reutilització de recursos; i el Barcelona Motorsport Show, centrat en l’esport del motor i la competició.
Es tracta d’esdeveniments amb projecció internacional i la majoria de sectors emergents, aspecte que per al president de Fira, Josep Lluís Bonet, reflecteix l’aposta per innovar i atreure importants certàmens, i en reforça el “paper de dinamitzador econòmic i generador de riquesa i valor social en el territori”.
El calendari d’aquesta tardor compta amb un total de trenta salons i congressos, molts de referència internacional, com la fira de la indústria farmacèutica CPhl Worldwide, que ocuparà el recinte de Gran Via, el Saló Nàutic, Hostelco i l’esdeveniment internacional en turisme de negocis Ibtm World.
PRESÈNCIA EXTERIOR
Durant la primera meitat de l’any, Fira de Barcelona ha impulsat la seva estratègia internacional per potenciar la seva presència a l’exterior i donar suport a la internacionalització de les empreses, ha explicat la institució.
Així, s’han fet edicions de Smart City Expo a Istanbul, Puebla (Mèxic), Casablanca i Kyoto, els certàmens HostelCuba i Alimentos Cuba a Cuba, els salons de joieria i automòbil a Qatar i la gestió del recinte firal Doha Exhibition and Convention Center.