30.05.2017 - 18:58
BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)
La tecnologia de l’Internet de les coses (IoT) ha arribat amb força al comerç al detall, que no dubta a implantar aquests avanços tecnològics per millorar l’experiència del client, tant en el comerç electrònic com a les botigues físiques.
Així, els experts en el segment relacionat amb les vendes a les botigues físiques reconeixen els avantatges que es deriven de la instal·lació de sensors en les prestatgeries dels establiments amb la finalitat de conèixer l’inventari en temps real, i saber en quina prestatgeria falten productes.
En aquest sentit, l’estudi ‘Zebra 2017 Retail Vision Study’ sosté que el 2021 el 70% dels detallistes haurà invertit en IoT, el 68% d’ells assenyala que adoptarà tecnologies d’aprenentatge automàtic o plataformes cognitives, mentre que el 57% afirma que es decantarà per l’automatització dels processos.
La trobada anual líder en tecnologies orientades a l’Internet de les coses d’aplicació industrial, IoT Solutions World Congress (IoTSWC), se celebrarà del 3 al 5 d’octubre a Barcelona amb més de 220 empreses i 250 expositors.
L’edició d’aquest any ocuparà dos pavellons del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona en lloc d’un com el 2016 i espera augmentar el nombre d’expositors en gairebé un 30%.