Fira.- BCL presenta un manifest perquè trens de 750 metres operin en els eixos prioritaris de l’Estat

  • L'associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) ha presentat aquest dimecres en el SIL 2017 un manifest per impulsar a curt termini el transport ferroviari de mercaderies, en el qual figura la proposta de poder operar trens de 750 metres en els eixos prioritaris de l'Estat i per als Ports de Barcelona i Tarragona.

VilaWeb
Redacció
07.06.2017 - 12:59

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

L’associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) ha presentat aquest dimecres en el SIL 2017 un manifest per impulsar a curt termini el transport ferroviari de mercaderies, en el qual figura la proposta de poder operar trens de 750 metres en els eixos prioritaris de l’Estat i per als Ports de Barcelona i Tarragona.

Així ho ha presentat davant empresaris i periodistes el director general de BCL, Santiago Bassols, que ha declarat que amb aquest manifest es pretenen millorar les infraestructures ferroviàries i la seva gestió amb una inversió reduïda.

El president del Port de Barcelona i de BCL, Sixte Cambra, també ha destacat “el baix nivell d’inversió” que requereixen les mesures plantejades, i ha assegurat que parteix de les propostes van dirigides a desenvolupar les infraestructures necessàries per potenciar el Corredor Mediterrani.

El principal objectiu de BCL amb la realització d’aquest document és desenvolupar una proposta tècnica que representi una millora competitiva substancial per al transport ferroviari en el conjunt de l’Estat i incrementar així el trànsit de mercaderies.

A més d’operar trens de 750 metres, el manifest elaborat per la Comissió de Transport Multimodal de BCL posa damunt de la taula la possibilitat de disposar d’ample de via internacional fins a Tarragona (i cap al sud del litoral del Mediterrani) i millorar la connexió d’ample de via internacional del Port de Barcelona.

També inclou disposar de locomotores d’ample de via internacional homologades; comptar amb una interlocució més àmplia i efectiva amb Adif, i administrar terminals intermodales que potenciïn la competitivitat ferroviària.

Segons BCL, aquest document és “plenament coherent” amb les propostes incloses en l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani, fruit dels treballs de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, i espera comptar amb el suport d’associacions econòmiques i del Ministeri de Foment.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor