Fira.- BCL presenta un manifest perquè trens de 750 metres operin en els eixos prioritaris de l’Estat

  • L'associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) ha presentat aquest dimecres en el SIL 2017 un manifest per impulsar a curt termini el transport ferroviari de mercaderies, en el qual figura la proposta de poder operar trens de 750 metres en els eixos prioritaris de l'Estat i per als Ports de Barcelona i Tarragona.

VilaWeb
Redacció
07.06.2017 - 14:59

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

L’associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) ha presentat aquest dimecres en el SIL 2017 un manifest per impulsar a curt termini el transport ferroviari de mercaderies, en el qual figura la proposta de poder operar trens de 750 metres en els eixos prioritaris de l’Estat i per als Ports de Barcelona i Tarragona.

Així ho ha presentat davant empresaris i periodistes el director general de BCL, Santiago Bassols, que ha declarat que amb aquest manifest es pretenen millorar les infraestructures ferroviàries i la seva gestió amb una inversió reduïda.

El president del Port de Barcelona i de BCL, Sixte Cambra, també ha destacat “el baix nivell d’inversió” que requereixen les mesures plantejades, i ha assegurat que parteix de les propostes van dirigides a desenvolupar les infraestructures necessàries per potenciar el Corredor Mediterrani.

El principal objectiu de BCL amb la realització d’aquest document és desenvolupar una proposta tècnica que representi una millora competitiva substancial per al transport ferroviari en el conjunt de l’Estat i incrementar així el trànsit de mercaderies.

A més d’operar trens de 750 metres, el manifest elaborat per la Comissió de Transport Multimodal de BCL posa damunt de la taula la possibilitat de disposar d’ample de via internacional fins a Tarragona (i cap al sud del litoral del Mediterrani) i millorar la connexió d’ample de via internacional del Port de Barcelona.

També inclou disposar de locomotores d’ample de via internacional homologades; comptar amb una interlocució més àmplia i efectiva amb Adif, i administrar terminals intermodales que potenciïn la competitivitat ferroviària.

Segons BCL, aquest document és “plenament coherent” amb les propostes incloses en l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani, fruit dels treballs de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, i espera comptar amb el suport d’associacions econòmiques i del Ministeri de Foment.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor