24.08.2021 - 21:50
|
Actualització: 24.08.2021 - 22:40
La tendència és imparable. A poc a poc, la gent se subscriu a més plataformes audiovisuals de pagament i encara n’hi ha per a estrenar com ara HBO Max i Paramount+. A l’estat espanyol, cada casa té accés a 2,7 plataformes de pagament de vídeo –també anomenades Over The Top (OTT)–, un 0,1 més que no el trimestre passat, segons que detalla el darrer informe de la consultora Barlovento Comunicación.
El regnat continua essent per a Netflix, amb el 58,3% de població que hi té accés, seguida de Prime Video (53,7%), HBO (22,8%) i Disney+ (19,5%). Per tant, hi ha una oferta hiperbòlica, desmesurada, inabastable i que passa a ser insostenible per al pressupost d’una casa.
En aquest context, molta gent té uns quants serveis de pagament perquè paguen el paquet més car, que permet de compartir el consum amb uns quants dispositius simultàniament. Netflix deixa connectar quatre pantalles alhora a la tarifa més cara. Aquesta pràctica s’estén a totes les plataformes de vídeo i de música, però les empreses adverteixen als seus termes i condicions que les contrasenyes no es poden compartir amb gent de fora de casa. Per exemple, els sis comptes de Spotify Premium: “Són per a familiars que visquin sota el mateix sostre.”
Perdre subscriptors o conservar els que incompleixen les normes?
El març del 2021, Netflix va posar a prova un sistema per a detectar els usuaris que no convivien a la mateixa casa. Però, de moment, ha deixat de perseguir els que incompleixen les regles. Aquesta decisió coincideix amb la pèrdua de 400.000 subscriptors de Netflix als Estats Units i al Canadà durant el primer trimestre del 2021.
Si Netflix decideix de prescindir dels que comparteixen contrasenyes, s’enfronta a una possible reacció negativa dels usuaris, que podrien dir-li adeu per sempre i romandre en unes altres plataformes.
Webs per a compartir contrasenyes
Mentre aquesta pràctica no és perseguida, hi ha webs que faciliten l’intercanvi de contrasenyes: per exemple, Together Price diu que ja han creat una comunitat d‘un milió de persones que comparteixen contrasenyes de Netflix, HBO, YouTube Music i, fins i tot, de Dropbox.
Ens enfrontem a un futur apassionant a mitjà termini en què les cases estaran disposades a gastar uns diners limitats per a accedir a plataformes de continguts inabastables. L’objectiu de les OTT tradicionals és de retenir els usuaris, mentre que les noves provaran de créixer.
Jorge Gallardo-Camacho és director del grau de Comunicació Audiovisual i Nous Mitjans a la Universitat Camilo José Cela. Aquest article ha estat publicat originalment a The Conversation.