FGC prestarà el nou servei d’accés a l’aeroport de Barcelona

  • L'executiu fa el primer pas per la nova línia d'FGC que entrarà en funcionament a partir de 2022

VilaWeb

ACN

23.12.2019 - 12:45
Actualització: 23.12.2019 - 22:29

El Consell Executiu ha declarat que el nou servei públic d’accés a les terminals 1 i 2 de l’Aeroport de Barcelona sigui un servei ferroviari de rodalia de Catalunya. El govern considera que és el ‘primer pas’ d’aquesta línia, que entrarà en funcionament un cop estigui enllestit el ramal ferroviari actualment en construcció per part d’Adif a partir de 2022. Així s’ha aprovat a la reunió del govern d’aquest dilluns al matí, tal com ha explicat la portaveu de l’executiu, Meritxell Budó, a la conferència de premsa posterior. La prestació del nou servei, doncs, s’ha atribuït a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

L’estatut de Catalunya atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els transports de ferrocarril que transcorrin íntegrament dins del territori de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura. En aquest marc i en virtut del traspàs de l’estat a la Generalitat del servei de rodalies, el govern té assumides les funcions corresponents al servei de transport de viatgers per ferrocarril de rodalies.

Actualment, el Ministeri espanyol de Foment està executant les obres per a construir un nou ramal ferroviari, de 4,5 quilòmetres de longitud, des de l’estació del Prat de Llobregat fins a la terminal T1 de l’Aeroport. Aquesta actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i la T2, amb intercanvi amb la línia L9 del metro.

Una vegada dutes a terme les proves tècniques i de seguretat corresponents, es podrà establir un nou servei ferroviari entre la ciutat de Barcelona i l’aeroport. La Generalitat té la ‘voluntat’ de garantir uns serveis de viatgers amb unes condicions ‘adequades’ de freqüència i de qualitat, afavorir una mobilitat més sostenible i contribuir a la vertebració territorial. En aquest supòsit, el govern pot atribuir directament la gestió d’aquests serveis a un ens o operador públic.

L’acord del govern també faculta l’empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat a portar a terme les actuacions necessàries per determinar les condicions d’explotació i de finançament per a la prestació del nou servei ferroviari a l’aeroport. El nou servei transcorrerà per vies de titularitat de l’estat, des de l’estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals de l’aeroport.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor