04.09.2017 - 17:55
VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)
La Federació Catòlica d’Associacions de Pares d’Alumnes de València (FCAPA) ha anunciat este dilluns que estudiarà la possibilitat de demanar al Defensor del Poble que interpose un recurs d’inconstitucionalitat contra el decret-llei de plurilingüisme aprovat el divendres en el ple del Consell i ha criticat que la voluntat del Govern valencià siga “seguir mantenint el seu projecte d’imposició lingüística i ideològica, basat en un informe, suposadament científic i tècnic, d’algunes universitats”.
FCAPA ha denunciat en un comunicat que amb l’actual Consell “cada inici de curs educatiu és pitjor que l’anterior” ja que assegura que en el 2015/16 va haver de reclamar “major rigor i serietat en els projectes i programes educatius, criticant el fals anunci de gratuïtat de llibres de text i demanant l’eliminació de polítiques exclusivament ideològiques en l’àmbit educatiu”.
“Este curs comencem amb una mesura sorprenent, un decret-llei sense diàleg ni consens algun i utilitzant com a excusa una mentida, que pretén continuar amb la imposició d’un projecte lingüístic ideològic suspès cautelarment pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que a més va anul·lar ja, per sentència en procediment de protecció de drets fonamentals, una part fonamental del mateix”, assegura en el comunicat.
Per este motiu, la Federació ha anunciat que estudiarà la possibilitat de demanar al Defensor del Poble que interpose recurs d’inconstitucionalitat contra el decret-llei aprovat, de conformitat amb els articles 161 i 162 de la Constitució Espanyola.
Sobre este tema, assenyala que l’article 44.4 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana establix que el Consell, en casos d’extraordinària i urgent necessitat, podrà dictar disposicions legislatives provisionals per mitjà de decrets-lleis, un procediment que es desenvolupa en l’article 137 del Reglament de les Corts.
FCAPA considera que no existix “justificació objectiva” per a la utilització del procediment del decret-llei, “doncs no es dóna en este cas el supòsit de necessitat, i menys que esta poguera ser “extraordinària i urgent”.
SITUACIÓ “PREVISIBLE”
“La situació era perfectament previsible, atés que deliberadament l’equip directiu de la Conselleria d’Educació no va voler actuar amb rigor i serietat davant els pronunciaments reiterats del TSJCV”, ha afegit l’entitat, que considera que el decret-llei “utilitzat per a una cosa per a la qual no està jurídicament previst en una cosa similar a un frau de llei, suposa una mera modificació del Decret 9/2017, però amb l’objectiu de seguir imposant el seu programa ideològic en l’àmbit lingüístic.
Al mateix temps, creu que s’esta forma es tracta “d’evitar que puga generar una contestació de la societat civil -i no exclusivament política- com la que va generar el primer Decret, amb el seu corresponent accés posterior al control judicial”.
“Si l’Administració haguera modificat el seu Decret a la vista de les primeres fallades en contra seua, en els mesos de maig o juny, o fins i tot juliol, la solució haguera sigut molt més senzilla i justa, sense generar incertesa i temor en tota la comunitat educativa, al costat d’un treball que, probablement, haurà sigut inútil, especialment en els centres que havien decidit avançar el calendari d’aplicació del decret inicial”, ha insistit la Federació.