FCC es fixa a Llatinoamèrica i els Estats Units per a l’expansió internacional

  • FCC ha posat el focus a Llatinoamèrica i els Estats Units com a principals mercats en la seva estratègia de creixement internacional, segons ha indicat el primer executiu i conseller delegat de FCC, Carlos Jarque, en la primera intervenció que ha fet davant de la junta d'accionistes de la companyia controlada per Carlos Slim.

VilaWeb
Redacció
28.06.2016 - 19:40

L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 28 (EUROPA PRESS)

FCC ha posat el focus a Llatinoamèrica i els Estats Units com a principals mercats en la seva estratègia de creixement internacional, segons ha indicat el primer executiu i conseller delegat de FCC, Carlos Jarque, en la primera intervenció que ha fet davant de la junta d’accionistes de la companyia controlada per Carlos Slim.

Jarque ha citat el Brasil, Mèxic, Colòmbia i el Perú com a principals països objectius de la companyia, després d’explicar que un cop venuda Proactiva a Veolia el grup “té el camí més lliure per anar a aquests mercats”.

“A Llatinoamèrica teníem restriccions”, ha indicat quan s’ha referit a l’associació amb la francesa Veolia, amb qui posseïa al 50% l’empresa Proactiva Medi Ambient, la filial llatinoamericana de serveis de la qual es va desprendre el 2013.

Prèviament, la presidenta del grup, Esther Alcocer Koplowitz, ha subratllat l’expansió de les operacions de FCC a Llatinoamèrica al costat de Carso, el grup d’Slim, com una de les “claus” del desenvolupament futur de la companyia, juntament amb la generació de marge i benefici.

DESEMBARCAR AMB AQUALIA ALS ESTATS UNITS

El primer executiu de FCC també s’ha referit a tres estats dels Estats Units, Califòrnia, Florida i Texas, com a potencials zones a on desembarcar amb el negoci d’aigua al país, a causa del seu nombre d’habitants i les “importants necessitats de subministrament, “pocs operadors privats i tendència a la privatització”.

Pel que fa al mercat europeu, l’estratègia de FCC passa per créixer en països en els quals ja ha desenvolupat “projectes d’èxit”, com són Itàlia, Portugal, Polònia i la República Txeca.

Jarque també es va referir a l’Orient Mitjà, mercat en el qual ja és present amb contractes a Egipte, l’Aràbia Saudita i els Emirats Àrabs Units, i que estima “interessant”, si es té en compte que pot generar sinergies entre les àrees de construcció i gestió de l’aigua.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor