FCC celebra els 25 anys del programa LIFE amb una demostració pràctica del projecte MethaMorphosis

  • La constructora FCC exposa, per commemorar els 25 anys del programa de R+D LIFE, a l'Ecoparc 2 --centre de tractament de residus urbans localitzat a Montcada i Reixac (Barcelona)-- el projecte MethaMorphosis, en el qual l'empresa participa des de l'any 2014.

VilaWeb
Redacció
23.06.2017 - 16:59

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

La constructora FCC exposa, per commemorar els 25 anys del programa de R+D LIFE, a l’Ecoparc 2 –centre de tractament de residus urbans localitzat a Montcada i Reixac (Barcelona)– el projecte MethaMorphosis, en el qual l’empresa participa des de l’any 2014.

Segons ha informat la constructora a Europa Press, el projecte MethaMorphosis, liderat per FCC Aqualia en partenariat amb Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), FCC Medi Ambient, Gas Natural Fenosa, l’Institut Català d’Energia (ICAEN) i Seat, té com a objectiu desenvolupar un procés innovador per augmentar l’obtenció de biocombustible a partir dels residus municipals així com dels residus agro-industrials.

La presentació ha estat a càrrec de la responsable de control de qualitat de la direcció de prevenció i gestió de residus de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Gloria Sánchez; i d’Antonio Giménez, cap del projecte pertanyent al Grup FCC, i ha inclòs una visita a l’Ecoparc 2 i al lloc on s’estan executant els treballs del projecte, en la qual s’ha pogut veure el desenvolupament de les instal·lacions i un dels vehicles de gran tonatge de FCC Medi ambient per a la prestació de serveis municipals que utilitzarà el metà obtingut a l’Ecoparc 2.

MethaMorphosis va ser seleccionat pel programa europeu LIFE de suport a les accions de mitigació del canvi climàtic i persegueix l’increment de la producció de biogàs a partir dels lixiviats resultants del tractament dels residus municipals canviant les tècniques de tractament i introduint altres noves. Aquest gas metà procedent del procés, una vegada enriquit, serà usat com a combustible per a vehicles, afavorint la reducció de gasos d’efecte hivernacle (GEI), i en un futur pot ser injectat a la xarxa de gas natural.

El projecte preveu la instal·lació i l’operació de prototips per incrementar la producció de biogàs i enriquir el seu contingut en biometà al centre de tractament mecànic-biològic i reciclatge de residus sòlids urbans, pertanyent a l’AMB i gestionat per FCC Medi ambient. Aquests prototips es basen en tres tecnologies innovadores de FCC Aqualia: un biorreactor de membranes anaerobi (AnMBR), un sistema patentat d’eliminació autòtrofa de nitrogen (ELAN) i una instal·lació d’upgrading patentada que permetrà l’obtenció de biometano enriquit a partir de biogàs (ABAD).

Aquest nou procés permetrà que les instal·lacions aconsegueixin un alt nivell d’eficiència i, al mateix temps, que disminueixin les emissions de gasos d’efecte hivernacle, gràcies a la reducció del 70 per cent de la demanda energètica requerida i del 80 per cent de les emissions de CO2 respecte als sistemes convencionals. Mitjançant la col·laboració de l’ICAEN es realitzessin accions per afavorir la transferència de coneixement dels resultats del projecte i augmentar el seu replicabilidad.

VALOR ENERGÈTIC DELS RESIDUS

MethaMorphosis representa un avanç en la valorització energètica dels residus i una gran proposta d’economia circular, ja que converteix el centre de tractament de residus en un productor de combustible amb capacitat d’alimentar tant a vehicles com a la xarxa de distribució.

L’eficiència del biometà enriquit es demostrarà amb el seu ús tant en vehicles Seat monitorizar pel seu Centre Tècnic com en altres pertanyents a FCC Medi ambient i accionats per gas natural, en una sèrie de proves de més de 120.000 quilòmetres.

Els assajos en els vehicles de FCC Medi ambient es realitzaran en condicions reals d’operació del vehicle en la seva activitat diària. S’espera reduir l’emissió de GEI en un 30 per cent respecte al dièsel i s’avaluarà l’efecte del biometano sobre les prestacions, components del motor, consums i emissions de la flota dels vehicles de prova comparant-ho amb les dades existents utilitzant gas natural de xarxa.

D’aquesta forma, el Grup FCC aposta per aprofundir en el desenvolupament d’un combustible de fonts d’energia renovables, més net i respectuós amb el medi ambient que els combustibles líquids actuals, amb un nivell menor d’emissions de partícules perjudicials per a la salut, millorant la qualitat de l’aire i ajudant a reduir la dependència de fonts d’energia fòssils.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor