26.02.2025 - 12:46
|
Actualització: 26.02.2025 - 13:29
Famílies pel Valencià ha criticat el desgavell que s’ha format al començament de la consulta sobre la llengua base a les escoles, arran de dificultats d’accés a la plataforma i errors en el barem, i ha instat les famílies afectades a reclamar a la Conselleria d’Educació que resolga aquestes fallades. Segons l’entitat, la situació creada és inacceptable i fruit de “l’opacitat” de la conselleria durant tot el procediment.
En un comunicat, l’associació ha informat que havia rebut “centenars de queixes” durant les primeres vint-i-quatre hores de votació, per motius com ara la impossibilitat de votar, equivocacions en el barem (sobretot en l’apartat del domicili i el nombre de germans) i dificultats per a marcar l’opció del català al telèfon mòbil.
Recorda que moltes famílies viuen aquesta situació amb gran preocupació i atribueix els errors a la manca d’informació de la conselleria sobre els criteris per a ordenar el barem i al mal funcionament de l’aplicació, que ha impedit que moltes famílies puguen votar o que s’hagen equivocat perquè en el telèfon mòbil no es mostrava l’opció del català.
Per resoldre totes aquestes incidències i garantir que totes les famílies puguen participar en la consulta sense trobar entrebancs en el procediment, l’associació, juntament amb les entitats que formen part de la Plataforma per l’Ensenyament Públic, ha llançat una campanya de reclamacions. Exigeixen a la Direcció General d’Ordenació Educativa de la conselleria que es permeta de rectificar les dades introduïdes, com en els altres procediments administratius, tal com assenyala una sentència recent del Tribunal Suprem espanyol.
Famílies pel Valencià anima les famílies afectades a fer aquest tràmit i insta totes les que tinguen dificultats de qualsevol mena a notificar-ho pels canals de l’associació. Així mateix, fa una crida a totes les famílies valencianes que no hagen participat en la consulta perquè “aposten pel valencià com a llengua base per als seus fills i filles”.