07.08.2017 - 14:33
EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 7 (EUROPA PRESS)
L’associació de consumidors Facua ha instat els passatgers afectats per la vaga en els controls de seguretat de l’Aeroport de Barcelona a reclamar davant Aena els possibles perjudicis que poguessin sofrir, en cas de perdre un vol o per un retard important a conseqüència de la protesta laboral.
En un comunicat aquest dilluns, l’associació ha argumentat que ni Aena ni el Ministeri de Foment –que manté el control sobre el 51% de l’accionariat de la companyia– poden desentendre’s d’una situació que afecta la gestió dels aeroports i que perjudica els passatgers, com és el cas de la seguretat.
Per aquest motiu, tenint en compte que el possible perjudici als usuaris no és atribuïble a les aerolínies, “sinó al deficient funcionament d’un servei essencial de l’aeroport”, l’associació recomana als passatgers que considerin vulnerats els seus drets presentar una reclamació davant Aena.
Facua ha recordat que les associacions de consumidors i usuaris no tenen representació en els comitès de coordinació aeroportuària, en els quals sí que estan presents les administracions, els sindicats i la pròpia Aena, encarregats del seguiment i l’avaluació del funcionament dels aeroports a Espanya i de vetllar per la qualitat dels serveis.
Aquests comitès, “després de la privatització, resulta obvi que són més necessaris i que en ells haurien d’estar representats els usuaris”, segons ha considerat la secretària general de Facua, Olga Ruiz.