07.08.2017 - 15:53
|
Actualització: 07.08.2017 - 16:07
ACN Barcelona.-Facua-Consumidors en Acció ha instat els passatgers afectats per la vaga dels treballadors de seguretat de l’aeroport de Barcelona a reclamar davant d’Aena els possibles perjudicis que puguin patir, en cas de perdre un vol o per un retard important a conseqüència de la protesta laboral. Sense entrar a analitzar el conflicte laboral, l’entitat considera que ni l’empresa Aena ni el Ministeri de Foment poden desentendre’s d’una situació que afecta a la gestió dels aeroports i que perjudica els passatgers com és el cas de la seguretat. Per aquest motiu, en un comunicat l’entitat recomana als viatgers que considerin vulnerats els seus drets que presentin una reclamació davant Aena tenint en compte que el possible perjudici als usuaris no és atribuïble a les aerolínies sinó al deficient funcionament d’un servei essencial de l’aeroport.
Facua recorda que les associacions de consumidors i usuaris no tenen representació en els comitès de coordinació aeroportuària, en els quals sí que estan presents les administracions, els sindicats i Aena, encarregats del seguiment i l’avaluació del funcionament dels aeroports a l’estat espanyol i de vetllar per la qualitat dels serveis, segons apunta l’entitat. La secretària general de l’entitat, Olga Ruiz, ha assenyalat que aquests comitès ‘després de la privatització, resulta obvi que són més necessaris i que en ells haurien d’estar representats els usuaris’. ‘Lamentablement, pel que veiem cada dia, la privatització de qualsevol servei públic porta aparellada la precarització de les relacions laborals i de les condicions de prestació del servei’, ha sentenciat Ruiz.