03.02.2022 - 12:34
La xifra d’usuaris diaris actius de Facebook va caure el trimestre passat per primer cop en els divuit anys d’història d’aquesta xarxa social. Així ho ha anunciat la companyia mare de la plataforma, Meta, que ha afegit que la proliferació de rivals com ara YouTube o TikTok n’ha fet minvar els ingressos publicitaris. En les darreres hores, les accions de Meta a la borsa novaiorquesa han caigut més d’un 20%, equivalent a una pèrdua de valor d’uns 200 mil milions de dòlars.
Mark Zuckerberg, CEO de Meta, ha explicat que els ingressos de la companyia han minvat perquè com més va més usuaris, sobretot els més joves, abandonen Facebook en favor d’altres xarxes socials. A aquesta circumstància se li ha d’afegir, segons Zuckerberg, els canvis de la política de privacitat dels telèfons mòbils Apple, que podrien provocar pèrdues de fins a 10 mil milions de dòlars als serveis publicitaris de Facebook, la segona plataforma publicitària més gran del planeta.
Zuckerberg, tanmateix, ha expressat confiança pel futur de la companyia, que recentment ha fet grans inversions en serveis de vídeo i de realitat virtual, l’anomenat Metavers. No obstant això, i tot i reconèixer que “el producte està creixent molt ràpidament”, Zuckerberg s’ha mostrat preocupat pel fet que, al contrari que en ocasions anteriors, Facebook hagi de fer front ara a un rival tan important com TikTok. “La circumstància que és força única en aquesta situació és que Tiktok sigui un competidor tan gran, i que continuï creixent a un ritme força ràpid”, ha conclòs.