15.06.2016 - 17:58
|
Actualització: 15.06.2016 - 18:22
Facebook s’ha aliat a l’Índia amb organitzacions de salut mental per llançar eines que ajudin els usuaris amb tendència suïcida.
La xarxa social va posar en marxa eines de prevenció del suïcidi als Estats Units el mes de febrer passat en col·laboració amb organitzacions locals de salut mental. Ara, Facebook obre les eines per a 148 milions d’usuaris de la xarxa social a l’Índia que permetran que els amics preocupats denunciïn si veuen aquests missatges i que els usuaris afectats puguin parlar amb experts que l’ajudaran amb els seus problemes.
Les noves eines permeten que qualsevol persona preocupada per un amic amb tendència a autolesionar-se pugui reportar el missatge a Facebook i la xarxa social els ajudarà a connectar amb professionals de salut mental que arribin a l’usuari directament.
Els missatges que són marcats com a perillosos són controlats i supervisats pels equips que, segons la companyia, treballaran a cada moment, perquè això es converteixi en una prioritat. Una vegada reportat el missatge, explicaven, Facebook enviarà un missatge ‘pop-up’ en què permet diverses opcions: parlar amb un amic, contactar amb una línia d’ajuda contra el suïcidi o bé obtenir suggeriments i suport d’autoajuda.
En el cas de sol·licitar l’atenció d’ajuda, l’usuari de Facebook podrà trucar o enviar missatges a les associacions de salut que col·laboraran amb la xarxa social així com accedir a una línia d’ajuda psicològica gratuïta.
També la xarxa social ha proporcionat una guia de suport que mostra recursos per ajudar a persones, identificar signes d’angoixa emocional o suïcidi i com ajudar-los.
‘Sovint, els amics i familiars són els observadors en aquest tipus de situacions i no saben què fer. Estan preocupats, però estan preocupats per dir alguna cosa equivocada o fer alguna cosa que ho empitjori’, explica el director de polítiques públiques de Facebook a l’Índia, Ankhi Das.