11.05.2017 - 16:08
MADRID, 11 (Portaltic/EP)
La xarxa social Facebook continua fent passos per evitar que se li doni mal ús a les seves publicacions. En aquesta ocasió, la companyia de Mark Zuckerberg ha anunciat que implantarà a la seva xarxa social un sistema d’intel·ligència artificial per reduir les publicacions que dirigeixen pàgines web amb continguts enganyosos o plenes d”spam’.
El nou sistema s’ha llançat aquest dimecres a través d’una nova actualització de Facebook, segons ha anunciat la companyia a través d’un comunicat oficial. L’algorisme ja s’està emprant, per la qual cosa ja es troba disponible per als usuaris de tot el món.
La funció de Facebook utilitza sistemes d’intel·ligència artificial per analitzar les publicacions que contenen enllaços a webs externes. En els casos en què la pàgina enllaçada no conté informació ni contingut real sinó anuncis enganyosos i ‘spam’, la publicació apareix en una posició inferior en el News Feed i també queda exclosa dels anuncis desplegats per Facebook.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és ajudar a “reduir els incentius econòmics dels ‘spammers'”, segons Facebook. En fer menys visibles aquestes publicacions, la xarxa social redueix el nombre de clics que reben i, per tant, fa descendir els ingressos publicitaris generats mitjançant aquest tipus de pràctiques.
Aquesta mesura se suma a una altra que ja ha pres Facebook contra les webs enganyoses. L’empresa de la xarxa social va dur a terme una campanya per evitar la proliferació de notícies falses que incloïa tant a mitjans de comunicació com els mateixos usuaris i que facilitava també els mecanismes per reportar.