28.10.2021 - 21:07
|
Actualització: 28.10.2021 - 22:42
El gegant tecnològic Facebook ha decidit de canviar el nom de la seva matriu corporativa a Meta. Fa diversos anys Google també va canviar aquesta denominació, la matriu de la qual va passar a dir-se Alphabet.
L’anunci s’ha fet avui en el marc de l’esdeveniment Facebook Connect 2021, on l’empresa ha donat més detalls sobre el metavers, l’entorn virtual on els usuaris podran connectar entre ells. Aquest entorn serà la base per a la creació d’un nou ecosistema econòmic de béns digitals, i que es desenvoluparà sota la nova identitat de marca de l’empresa: Meta.
El futur: la realitat virtual
El fundador, president i conseller delegat del gegant tecnològic, Mark Zuckerberg, ha assenyalat que veu el metavers com el pròxim capítol d’Internet, però també de l’empresa, que ja no s’identifica plenament amb el seu nom, Facebook, vinculat a la primera xarxa social que va desenvolupar. Per això, ha anunciat les dues branques en les quals dividiran, una que englobarà les aplicacions socials (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger) i una altra les plataformes del futur (Metavers i Quest).
Zuckerberg ha parlat sobre les diferents experiències que viuran els usuaris del metavers, que seran possibles per la sensació de presencialitat, d’estar realment present amb la resta de persones en una sala virtual, i no sols davant d’una pantalla, com succeeix actualment. Aquest nou sentit de la presencialitat tindrà diversos elements com l’espai virtual, on hi haurà, per exemple, un avatar, que serà una imatge tridimensional de l’usuari, capaç de reproduir els seus gestos i expressions facials, i amb possibilitats de personalitzar; i elements per a decorar l’espai virtual.
El metavers requerirà l’ús d’un casc de realitat virtual, que més enllà de permetre comunicar-se amb els altres, també es farà servir per als videojocs o per fer exercici físic. Una altra opció serà l’ús d’ulleres de realitat augmentada mentre el treballador és a la feina, ja que podrà desplegar davant seu, per exemple, un escriptori digital, amb la possibilitat d’interactuar amb models en 3D o mantenir reunions amb altres col·legues mitjançant un holograma.