19.05.2017 - 18:23
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
Experts reunits al III fòrum Education Talks de la Universitat Abat Oliba CEU han reivindicat l’empatia i l’ús de la tecnologia com a punt de trobada amb els joves, ha informat la universitat en un comunicat.
L’educació pressuposa un exercici d’empatia que és clau perquè el procés formatiu es desenvolupi de forma satisfactòria, segons han coincidit a destacar els experts reunits en el citat fòrum de la innovació de comunicació, que ha citat 200 docents i professionals de l’educació.
El presentador del programa ‘Yo, mono’ de La2 Pablo Herrero ha defensat la necessitat de generar empatia, una funció que –ha dit– està present en els primats i que és “fonamental per a la transmissió de coneixements”.
“Per això faig una crida als mestres: que l’aprenentatge no pari, i així podrem seguir evolucionant en la mateixa línia”, ha subratllat.
PROJECTE BENÍN
El Projecte Benín, integrat dins del currículum dels graus d’Educació de la UAO CEU i que consisteix en l’elaboració de materials didàctics per al Col·legi Mater Salvatoris de Kalalé, ha servit al director d’aquests estudis, Mariano Bártoli, per reflexionar sobre l’essència de ser mestre i exercir l’ensenyament.
El projecte tracta d’inculcar en els estudiants el sentiment de responsabilitat i els obliga “a pensar la didàctica des de la mirada de les nenes de Kalalé”.
“En 32 anys d’experiència, mai m’havia trobat amb tants nens amb problemes d’autoestima”, ha advertit la codirectora de la Granja Escola de Santa María de Palautordera, Cristina Gutiérrez.
NECESSITATS AFECTIVES
Segons ha considerat, cal atendre les necessitats afectives dels nens: “Els ensenyen tot el que hi ha i passa al món, però no allò que portaran amb si mateix tota la seva vida: qui són, com són i com funcionen per dins”, ha lamentat.
L’estudiant, bloguera i primera bibliotubera catalana Marta Botet ha subratllat que, per a ella, “llegir ha deixat de ser una activitat solitària”, i per això explora amb noves formes de comunicació l’epidèmia no lectora que sofreix la joventut.
Al seu judici, les noves tecnologies permeten moltes maneres d’explicar les matèries i convé treure’ls partit: “Cal sortir a cercar els joves allà on es trobin”.
POTENCIAL DE TRANSMISSIÓ
Un exemple del potencial de transmissió de les noves tecnologies l’ha ofert el canal professor10deMates, impulsat per Sergio Castro, guanyador del premi Bitácoras 2016: “La clau de l’èxit és comunicar de forma amena a través dels canals que utilitzen els xavals”.
Frank Sabaté, professor de l’Escola Projecte de Barcelona i membre del comitè científic del projecte Educació Demà, ha parlat del potencial pedagògic de la programació amb robots.
En aquesta línia, ha considerat que s’ha de pensar en l’ordinador com en un pinzell, tractant-se que els nens “deixin de ser espectadors i siguin creadors”.