Experts reclamen el desembarcament de pacients en comitès de decisió sanitària

  • Experts reunits al XPatient Barcelona Congress, el primer que posa en valor l'experiència del pacient com a palanca de canvi per millorar els serveis sanitaris, han reclamat aquest dimecres el desembarcament de pacients en llocs i comitès de decisió.

VilaWeb
Redacció
21.09.2016 - 18:28

BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)

Experts reunits al XPatient Barcelona Congress, el primer que posa en valor l’experiència del pacient com a palanca de canvi per millorar els serveis sanitaris, han reclamat aquest dimecres el desembarcament de pacients en llocs i comitès de decisió.

Ho ha explicat a Europa Press el director del Programa d’Atenció a la Cronicitat de l’Hospital Clínic, Joan Escarrabill, que ha destacat la necessitat d’un “canvi significatiu de dinàmica” amb la incorporació d’usuaris en comissions clíniques i llocs de decisió.

La filosofia que hi ha darrere del congrés és que “allà on es decideixen les coses que afecten el pacient es requereix la seva presència”, segons Escarrabill, que ha parlat també de la necessitat d’incorporar els cuidadors del pacient en aquestes iniciatives.

El metge ha posat com a exemple el fet que al Clínic existeix una directriu de direcció per incorporar els pacients en la presa de decisions, i en aquesta línia el Grup de Treball d’Informació i Educació Terapèutica ha incorporat l’últim any a pacients per debatre les formes òptimes de donar informació a l’usuari sobre el maneig d’una patologia.

A l’hospital, on els pacients també figuren al comitè d’Ètica, hi ha experiències en els àmbits de les teràpies domiciliàries respiratòries, patologia del somni, redisseny del web de l’hospital, insuficiència cardíaca, càncer de còlon i trasplantament hepàtic.

El congrés, celebrat aquest dimecres a Barcelona, és fruit de l’interès d’institucions i hospitals de conèixer l’experiència del pacient i de saber com avaluar les experiències, com interactuar amb ell i el paper de la tecnologia.

“L’empoderament del pacient ha de ser fruit d’avaluar l’experiència” prèvia i veure com la tecnologia pot ser una eina de contacte i de suport.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor