Experts aconsellen establir horaris abans de les classes, jocs i evitar aclaparaments en tornar al col·legi

  • Especialistes aconsellen establir horaris abans de les classes, aportar sentit de l'humor, proposar jocs i evitar els aclaparaments per a la volta al col·legi, segons ha manifestat la psicopedagoga Mar García, especialista de la Unitat de Pediatria de l'Hospital Quirónsalud València.

VilaWeb
Redacció
05.09.2017 - 11:34

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Especialistes aconsellen establir horaris abans de les classes, aportar sentit de l’humor, proposar jocs i evitar els aclaparaments per a la volta al col·legi, segons ha manifestat la psicopedagoga Mar García, especialista de la Unitat de Pediatria de l’Hospital Quirónsalud València.

Després dels mesos de vacances és habitual que als xiquets els resulte complicat tornar a parar esment en totes les classes, així com concentrar-se en una tasca durant un temps concret. Després de diverses setmanes sense estudiar, molts d’ells hauran perdut l’hàbit de treball, fet que pot derivar en falta d’organització al començament del nou curs escolar.

Segons ha apuntat l’especialista, “la transició d’una època sense rutines a una jornada programada pot no resultar fàcil per als més xiquets”. Este fet deriva, en ocasions, “en falta de motivació i, en alguns casos, pors al nou curs, els nous companys, etc”.

Encara que tots els alumnes senten un punt de nerviosisme davant el començament del nou curs, l’especialista ha assenyalat que especialment afectats estan a l’inici del primer cicle de Primària i en el pas de Primària a Secundària.

L’especialista Mar García recomana seguir els següents consells perquè l’inici del curs escolar es desenvolupe sense incidents: establir rutines a poc a poc; alçar-se abans i gitar-se més prompte; dedicar 20 minuts al dia a activitats d’estimulació.

També recomanen parlar del retorn al col·legi amb il·lusió i no massa insistència; permetre’ls queixar-se; usar material nou; explicar-los aquella informació de la qual disposem sobre la nova etapa o del centre; acompanyar-li el primer dia amb naturalitat i no deixar-los mòbil llevat que existisca un motiu per a portar-lo; recordar bons moments i no centrar-se en situacions desagradables de cursos passats; llegir un conte sobre el retorn al col·legi amb els més xiquets; i preparar junts algunes metes que facen il·lusió als xiquets i els ajuden des de la motivació a començar el curs.

MOTXILLES I EL SEDENTARISME

D’altra banda, la facultativa ha assenyalat que el dolor d’esquena en xiquets i adolescents s’ha convertit en un dels motius de visita més freqüent al metge. Segons experts de l’Hospital Quirónsalud Torrevieja, es calcula que fins a un de cada quatre xiquets en edat escolar acudix a la consulta per problemes en la seua esquena.

“Existixen molts factors que influïxen en l’aparició del dolor de columna”, ha apuntat el doctor Ramón Fernández, especialista en medicina rehabilitadora de l’Hospital Quirónsalud Torrevieja, “encara que els més incidents són el sedentarisme, el transport del material escolar i la falta d’higiene postural davant determinades activitats, com els jocs amb videoconsoles i l’ús del telèfon mòbil”.

Estes i altres causes acaben originant una sobrecàrrega funcional en la columna vertebral del xiquet. Alguns d’ells són complexos d’evitar, però existixen uns altres fàcilment subsanables, com l’ús correcte de les motxilles escolars o una postura adequada a l’hora d’asseure’s en classe.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor